عملیات اجرایی تکمیل ایستگاه منوریل میدان مطهری جهت بهره برداری آزمایشی از پروژه کلید خورد.(95/3/3)
به گزارش واحد روابط عمومی سازمان قطار شهری، ابراهیم نیلیه گفت: طبق برنامه ریزی های انجام شده مقرر شده که منوریل تا اواخر سال 95 به مرحله مسافرگیری آزمایشی برسد و در همین راستا می باید ایستگاه های فرهنگیان، رضوی و مطهری در مسیر این پروژه از عوارضی کاشان تا میدان مطهری به طول 4.7 کیلومتر تکمیل گردد.
مدیر عامل سازمان قطار شهری اظهار داشت: هم اکنون ایستگاه مطهری و فرهنگیان درحال انجام عملیات عمرانی می باشند.
ایشان ادامه داد: ایستگاه منوریل میدان مطهری مهمترین ایستگاه این پروژه می باشد که محل تلاقی با خط A مترو است. این ایستگاه به دلیل جانمایی در کنار مسیر رودخانه دارای طراحی و معماری خاص بوده و در سه طبقه زیرزمین، همکف و تراز سکو اجرا خواهد شد.
وی افزود: سعی شده است طراحی این ایستگاه به دلیل قرار گرفتن در محدوده حرم مطهر حضرت معصومه (س) و مسجد امام حسن عسکری (ع) با بافت اسلامی ایرانی اطراف خود همخوانی داشته باشد.
مدیر عامل سازمان قطار شهری بیان داشت: همزمان با تکمیل مسیر و ایستگاه های این پروژه، موضوع تأمین ناوگان مورد نیاز جهت بهره برداری آزمایشی در حال پیگیری و انجام می باشد.
جلسه هیأت مدیره سازمان قطار شهری قم با محوریت پروژه منوریل در سالن جلسات این سازمان برگزار گردید.
مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: افزایش طول مسیر و تعداد ایستگاه های خط B متروقم پس از بررسی توسط مشاور و موافقت مراجع بالا دستی قطعی می باشد.
معاون مالی و پشتیبانی سازمان قطار شهری شهرداری قم: پیشرفت احداث خط 1 مترو قم در مقایسه با سایر خطوط قطار شهری کشور نسبتاً قابل قبول و متناسب با تخصیص اعتبارات دولتی و ... می باشد.
معاون فنی و اجرایی سازمان قطار شهری شهرداری قم: با استفاده از تجربه های شهرهای دیگر در ساخت و اجرای مترو و مدیریت هزینه ها، شاهد کاهش قابل توجه هزینه های اجرای تونل مکانیزه مترو قم بوده ایم.
مدیرعامل سازمان قطار شهری شهرداری قم وزارت کشور را متولی اصلی تأمین ناوگان موردنیاز مترو در کشور دانست و گفت: شهرداری قم بهمنظور تأمین ناوگان خط یک مترو قم تعامل همهجانبه و پیگیری مستمر از وزارت کشور را در دستور کار داشته و دارد.
مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: دستگاه حفاری تونل مکانیزه (TBM) بر اساس مفاد قرارداد و نظر مشاور وقت در مالکیت قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) بوده و شهرداری مبلغ 6/4 میلیون یورو بابت تملک آن را پرداخت ننموده است.
مدیرعامل و مدیران سازمان فناوری اطلاعات شهرداری قم از ایستگاه میدان شهید مطهری مترو بازدید نمودند.
به میزبانی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی و با حضور نمایندگان وزرات کشور، مشکلات و موانع راه اندازی فاز نخست مترو قم و همچنین توسعه به سمت مسجد مقدس جمکران، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
مترو قم به عنوان یکی از نمادهای مهم فعالیت جهادی و انقلابی در شرایط تحریم کشور برای اثبات خودباوری و تکیه بر توان داخلی می باشد.
انتشار فراخوان عمومی خرید خدمات مشاوره امکانسنجی ادامه طرح منوریل قم