مدير عامل سازمان قطار شهري قم گفت : پروژه منوريل قم امسال به بهره برداري آزمايشي مي رسد (95/3/5)
ابراهيم نيليه در خصوص ايستگاه مترو ميدان شهيد مطهري گفت: با وجود احداث ايستگاه مترو و تكميل ايستگاه منوريل در ميدان شهيد مطهري خوشبختانه شاهد ترافيك روان و نظم تردد در شلوغ ترين قسمت شهر قم هستيم.
وي افزو: با وجود نگراني هاي ناشي از اجراي طرح هاي جديد ترافيكي بابت احداث ايستگاه مترو ميدان شهيد مطهري و نيز تكميل ايستگاه منوريل در اين ميدان ، هم اكنون با تدابير اتخاذ شده با همكاري پليس راهور شاهد ترافيك روان و نظم در تردد خودروها در شلوغ ترين قسمت شهر مي باشيم.
مدير عامل سازمان قطار شهري قم ضمن عذرخواهي از شهروندان بابت مشكلات پيش آمده ادامه داد: طبق قرارداد منعقده و تعهدات اخذ شده از پيمانكار مقرر گرديده وضعيت ميدان مطهري تا دي ماه سالجاري به حالت قبل برگردد و بخش عمده حصارهاي اطراف ميدان برچيده شود.
وي افزود: ايستگاه مترو ميدان مطهري، مهم ترين ايستگاه اين پروژه محسوب مي شود كه از زمان شروع بكار تاكنون بيش از۱۷۰۰ متر مكعب خاك برداري انجام شده است و هم اكنون در حال اجراي سازه نگهبان در آن ايستگاه هستيم.
نيليه با اشاره به تكميل ايستگاه منوريل ميدان مطهري اظهار داشت: پروژه منوريل تا اواخر سال ۹۵ به بهره برداري آزمايش مي رسد و در همين راستا مي بايست ۳ ايستگاه شامل ايستگاه هاي فرهنگيان، رضوي و مطهري در مسيري به طول ۴.۷ كيلومتر از جنب عوارضي كاشان تا ميدان مطهري تكميل گردد.
جلسه هیأت مدیره سازمان قطار شهری قم با محوریت پروژه منوریل در سالن جلسات این سازمان برگزار گردید.
مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: افزایش طول مسیر و تعداد ایستگاه های خط B متروقم پس از بررسی توسط مشاور و موافقت مراجع بالا دستی قطعی می باشد.
معاون مالی و پشتیبانی سازمان قطار شهری شهرداری قم: پیشرفت احداث خط 1 مترو قم در مقایسه با سایر خطوط قطار شهری کشور نسبتاً قابل قبول و متناسب با تخصیص اعتبارات دولتی و ... می باشد.
معاون فنی و اجرایی سازمان قطار شهری شهرداری قم: با استفاده از تجربه های شهرهای دیگر در ساخت و اجرای مترو و مدیریت هزینه ها، شاهد کاهش قابل توجه هزینه های اجرای تونل مکانیزه مترو قم بوده ایم.
مدیرعامل سازمان قطار شهری شهرداری قم وزارت کشور را متولی اصلی تأمین ناوگان موردنیاز مترو در کشور دانست و گفت: شهرداری قم بهمنظور تأمین ناوگان خط یک مترو قم تعامل همهجانبه و پیگیری مستمر از وزارت کشور را در دستور کار داشته و دارد.
مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: دستگاه حفاری تونل مکانیزه (TBM) بر اساس مفاد قرارداد و نظر مشاور وقت در مالکیت قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) بوده و شهرداری مبلغ 6/4 میلیون یورو بابت تملک آن را پرداخت ننموده است.
مدیرعامل و مدیران سازمان فناوری اطلاعات شهرداری قم از ایستگاه میدان شهید مطهری مترو بازدید نمودند.
به میزبانی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی و با حضور نمایندگان وزرات کشور، مشکلات و موانع راه اندازی فاز نخست مترو قم و همچنین توسعه به سمت مسجد مقدس جمکران، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
مترو قم به عنوان یکی از نمادهای مهم فعالیت جهادی و انقلابی در شرایط تحریم کشور برای اثبات خودباوری و تکیه بر توان داخلی می باشد.
انتشار فراخوان عمومی خرید خدمات مشاوره امکانسنجی ادامه طرح منوریل قم