مدیر عامل سازمان قطار شهری گفت: از تمام ظرفیت های مالی نظیر: اوراق مشارکت، فاینانس، صندوق توسعه ملی و اعتبارات دولتی جهت پیشبرد اهداف مترو و منوریل استفاده خواهیم کرد. (95/3/10)
به گزارش واحد روابط عمومی سازمان قطار شهری، ابراهیم نیلیه بیان داشت: با عنایت به اینکه تأمین هزینه های سنگین احداث پروژه های مترو و منوریل تنها از طریق تخصیص اعتبارات دولتی و شهرداری امکان پذیر نیست، لذا در همین راستا باید از دیگر ظرفیت های تأمین مالی نظیر اوراق مشارکت، فاینانس، صندوق توسعه ملی و سایر موارد مانند انعقاد قراردادهای BOT و ... استفاده کنیم.
ایشان با اشاره به انتشار اوراق مشارکت در سال گذشته اظهار داشت: با زحمات فراوان و پیگیری های انجام شده در اواخر سال 93 و ابتدای سال 94 در دو مرحله، 3300 میلیارد ریال اوراق مشارکت برای پروژه خط A مترو قم به عاملیت بانک شهر فروخته شد و با تزریق تدریجی این پول به پروژه مترو شاهد پیشرفت های چشم گیر و رکورد های ملی حفاری تونل در این پروژه بوده ایم.
مهندس نیلیه با اشاره به مزایای استفاده از اوراق مشارکت تصریح کرد: اوراق مشارکت مترو اولین تجربه شهر قم برای تأمین بخشی از هزینه های احداث پروژه های ریلی این شهر می باشد و امید داریم در آینده بتوانیم دوباره از این منبع تأمین مالی جهت تکمیل پروژه های ریلی شهری استفاده نماییم.
وی با اشاره به فاینانس جهت تأمین واگن های مورد نیاز پروژه مترو افزود: هم اکنون در حال مذاکره با شرکت های مختلف روسی، چینی، اروپایی و ژاپنی جهت تأمین واگن ها و تجهیزات مورد نیاز از طریق فاینانس با حداقل سود مشارکت و حداکثر کیفیت هستیم و در این زمینه نیز جلسات متعددی با شرکت های مذکور صورت گرفته است. همچنین تا کنون این جلسات منجر به ایجاد تفاهم نامه های اولیه با برخی از شرکت های خارجی شده است که این امر جهت حصول اطمینان از میزان کمیت و کیفیت خدمات آن شرکت ها در حاصل بررسی و تحقیق بیشتر می باشد.
مدیر عامل سازمان قطار شهری درباره استفاده از ظرفیت صندوق توسعه ملی برای پروژه های ریلی شهر قم گفت:
سالهای قبل این سازمان پیگیری های لازم جهت استفاده از تسهیلات صندوق توسعه ملی به مبلغ 40 میلیون دلار برای تأمین ناوگان و تجهیزات مورد نیاز پروژه منوریل را انجام داده است و نیز موفق به اخذ مصوبه عاملیت بانک تجارت شده است و این موضوع به علت استفاده از سایر منابع تأمین مالی مانند اوراق مشارکت موقتاً متوقف شده است که بایستی دوباره این طرح پیگیری شود.
منبع: روابط عمومی سازمان قطار شهری قم
جلسه هیأت مدیره سازمان قطار شهری قم با محوریت پروژه منوریل در سالن جلسات این سازمان برگزار گردید.
مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: افزایش طول مسیر و تعداد ایستگاه های خط B متروقم پس از بررسی توسط مشاور و موافقت مراجع بالا دستی قطعی می باشد.
معاون مالی و پشتیبانی سازمان قطار شهری شهرداری قم: پیشرفت احداث خط 1 مترو قم در مقایسه با سایر خطوط قطار شهری کشور نسبتاً قابل قبول و متناسب با تخصیص اعتبارات دولتی و ... می باشد.
معاون فنی و اجرایی سازمان قطار شهری شهرداری قم: با استفاده از تجربه های شهرهای دیگر در ساخت و اجرای مترو و مدیریت هزینه ها، شاهد کاهش قابل توجه هزینه های اجرای تونل مکانیزه مترو قم بوده ایم.
مدیرعامل سازمان قطار شهری شهرداری قم وزارت کشور را متولی اصلی تأمین ناوگان موردنیاز مترو در کشور دانست و گفت: شهرداری قم بهمنظور تأمین ناوگان خط یک مترو قم تعامل همهجانبه و پیگیری مستمر از وزارت کشور را در دستور کار داشته و دارد.
مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: دستگاه حفاری تونل مکانیزه (TBM) بر اساس مفاد قرارداد و نظر مشاور وقت در مالکیت قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) بوده و شهرداری مبلغ 6/4 میلیون یورو بابت تملک آن را پرداخت ننموده است.
مدیرعامل و مدیران سازمان فناوری اطلاعات شهرداری قم از ایستگاه میدان شهید مطهری مترو بازدید نمودند.
به میزبانی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی و با حضور نمایندگان وزرات کشور، مشکلات و موانع راه اندازی فاز نخست مترو قم و همچنین توسعه به سمت مسجد مقدس جمکران، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
مترو قم به عنوان یکی از نمادهای مهم فعالیت جهادی و انقلابی در شرایط تحریم کشور برای اثبات خودباوری و تکیه بر توان داخلی می باشد.
انتشار فراخوان عمومی خرید خدمات مشاوره امکانسنجی ادامه طرح منوریل قم