مدیر عامل سازمان قطار شهری خبر داد: پست 63/20 کیلو ولت نواب با پیشرفت 95%، نصب کلیه ترانس ها، تابلوها، پست GIS و کابل کشی جهت بهره برداری آزمایشی از پروژه منوریل آماده می باشد. (95/3/16)
به گزارش واحد روابط عمومی سازمان قطار شهری، مهندس ابراهیم نیلیه اظهار کرد: با توجه به چشم انداز بهره برداری آزمایشی از پروژه منوریل تا پایان سال 95، پست برق نواب با پیشرفت 95 درصدی جهت بهره برداری آزمایشی از پروژه منوریل آماده می باشد.
وی با اشاره به داخلی بودن عمده تجهیزات پست برق نواب افزود: این پست از طریق کابل کشی به طول 7 کیلومتر برق 63 کیلو ولت را از پست بالادست گرفته و بعد از تبدیل به20 کیلو ولت وارد پروژه می نماید.ایشان ابراز داشت: پست برق20/63 کیلو ولت نواب بدلیل قرار گرفتن در محدوده شهری و کمبود فضا از نوع GIS انتخاب و تجهیزات آن تأمین و نصب گردیده است.
این پست در مساحتی بالغ بر 1760 متر مربع در خیابان نواب، در مجاورت پروژه منوریل جهت تأمین برق مورد نیاز قطار و برق ایستگاه ها مورد استفاده قرار می گیرد.
مدیر عامل سازمان قطار شهری ادامه داد: جهت موارد خاص، یک دیزل ژنراتور در این پست پیش بینی شده است تا در صورت قطع شدن برق بالادستی بتوان قطارها را با استفاده از برق اضطراری تا نزدیک ترین ایستگاه هدایت کرد.
مهندس نیلیه بیان داشت: تا کنون حدود 23550 متر کابل کشی 20 کیلوولت در مسیر پروژه منوریل انجام شده است و جهت انتقال این کابل ها 7229 متر سینی کشی و 7250 متر نصب لدر صورت پذیرفته است.
جلسه هیأت مدیره سازمان قطار شهری قم با محوریت پروژه منوریل در سالن جلسات این سازمان برگزار گردید.
مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: افزایش طول مسیر و تعداد ایستگاه های خط B متروقم پس از بررسی توسط مشاور و موافقت مراجع بالا دستی قطعی می باشد.
معاون مالی و پشتیبانی سازمان قطار شهری شهرداری قم: پیشرفت احداث خط 1 مترو قم در مقایسه با سایر خطوط قطار شهری کشور نسبتاً قابل قبول و متناسب با تخصیص اعتبارات دولتی و ... می باشد.
معاون فنی و اجرایی سازمان قطار شهری شهرداری قم: با استفاده از تجربه های شهرهای دیگر در ساخت و اجرای مترو و مدیریت هزینه ها، شاهد کاهش قابل توجه هزینه های اجرای تونل مکانیزه مترو قم بوده ایم.
مدیرعامل سازمان قطار شهری شهرداری قم وزارت کشور را متولی اصلی تأمین ناوگان موردنیاز مترو در کشور دانست و گفت: شهرداری قم بهمنظور تأمین ناوگان خط یک مترو قم تعامل همهجانبه و پیگیری مستمر از وزارت کشور را در دستور کار داشته و دارد.
مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: دستگاه حفاری تونل مکانیزه (TBM) بر اساس مفاد قرارداد و نظر مشاور وقت در مالکیت قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) بوده و شهرداری مبلغ 6/4 میلیون یورو بابت تملک آن را پرداخت ننموده است.
مدیرعامل و مدیران سازمان فناوری اطلاعات شهرداری قم از ایستگاه میدان شهید مطهری مترو بازدید نمودند.
به میزبانی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی و با حضور نمایندگان وزرات کشور، مشکلات و موانع راه اندازی فاز نخست مترو قم و همچنین توسعه به سمت مسجد مقدس جمکران، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
مترو قم به عنوان یکی از نمادهای مهم فعالیت جهادی و انقلابی در شرایط تحریم کشور برای اثبات خودباوری و تکیه بر توان داخلی می باشد.
انتشار فراخوان عمومی خرید خدمات مشاوره امکانسنجی ادامه طرح منوریل قم