مدیر عامل سازمان قطار شهری قم خبر داد: تا کنون بیش از هشتصد هزار متر مکعب خاک برداری جهت حفاری بخش های مختلف پروژه خط A مترو قم انجام شده است.(95/3/18)
به گزارش روابط عمومی سازمان قطار شهری قم، ابراهیم نیلیه اظهار داشت: تا کنون با تلاش شبانه روزی بیش از نیم میلیون متر مکعب خاک برداری جهت حفاری تونل مکانیزه مترو قم توسط دستگاه عظیم حفاری EPB-TBM صورت گرفته است.
وی افزود: جهت احداث ترانشه دپو پارکینگ 150 هزار متر مکعب، جهت احداث تونل سنتی بیش از 50 هزار متر مکعب و جهت احداث ایستگاه های A2، A3، A14 وA9 جمعاً 90 هزار متر مکعب خاک برداری صورت گرفته است.
ایشان با اشاره به تولید 5555 رینگ سگمنت بیان کرد: تا کنون حدود 7878 متر توسط دستگاه TBM حفاری گردیده است و این دستگاه هم اکنون با عبور از ایستگاه A6 (بیمارستان نکویی) در فاصله 790 متری میدان پلیس مشغول به کار می باشد.
مهندس نیلیه با اشاره به احداث ایستگاه مترو میدان شهید مطهری و معارضین آن ایستگاه ادامه داد: لوله آب 300 میلی متری و تأسیسات برقی جهت ادامه کار جابجا شده است و چند درخت حاشیه ایستگاه نیز در حال جابجایی می باشند.
مدیر عامل سازمان قطار شهری با اشاره به احداث حداقل 6 ایستگاه جهت بهره برداری از پروژه خط A مترو قم تا اوایل سال 96 اظهار داشت: حدود 2400 متر دیگر از حفاری تونل مکانیزه باقی مانده است که در صورتی که دستگاه TBM به همین منوال به حفاری خود ادامه دهد تا چند ماه آینده پس از اتمام تونل مکانیزه و دمونتاژ شدن TBM عملیات نصب ریل انجام می شود و هم اکنون نیز اقدامات لازم جهت خرید و تأمین ناوگان مورد نیاز پروژه مترو قم در حال پیگیری می باشد.
جلسه هیأت مدیره سازمان قطار شهری قم با محوریت پروژه منوریل در سالن جلسات این سازمان برگزار گردید.
مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: افزایش طول مسیر و تعداد ایستگاه های خط B متروقم پس از بررسی توسط مشاور و موافقت مراجع بالا دستی قطعی می باشد.
معاون مالی و پشتیبانی سازمان قطار شهری شهرداری قم: پیشرفت احداث خط 1 مترو قم در مقایسه با سایر خطوط قطار شهری کشور نسبتاً قابل قبول و متناسب با تخصیص اعتبارات دولتی و ... می باشد.
معاون فنی و اجرایی سازمان قطار شهری شهرداری قم: با استفاده از تجربه های شهرهای دیگر در ساخت و اجرای مترو و مدیریت هزینه ها، شاهد کاهش قابل توجه هزینه های اجرای تونل مکانیزه مترو قم بوده ایم.
مدیرعامل سازمان قطار شهری شهرداری قم وزارت کشور را متولی اصلی تأمین ناوگان موردنیاز مترو در کشور دانست و گفت: شهرداری قم بهمنظور تأمین ناوگان خط یک مترو قم تعامل همهجانبه و پیگیری مستمر از وزارت کشور را در دستور کار داشته و دارد.
مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: دستگاه حفاری تونل مکانیزه (TBM) بر اساس مفاد قرارداد و نظر مشاور وقت در مالکیت قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) بوده و شهرداری مبلغ 6/4 میلیون یورو بابت تملک آن را پرداخت ننموده است.
مدیرعامل و مدیران سازمان فناوری اطلاعات شهرداری قم از ایستگاه میدان شهید مطهری مترو بازدید نمودند.
به میزبانی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی و با حضور نمایندگان وزرات کشور، مشکلات و موانع راه اندازی فاز نخست مترو قم و همچنین توسعه به سمت مسجد مقدس جمکران، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
مترو قم به عنوان یکی از نمادهای مهم فعالیت جهادی و انقلابی در شرایط تحریم کشور برای اثبات خودباوری و تکیه بر توان داخلی می باشد.
انتشار فراخوان عمومی خرید خدمات مشاوره امکانسنجی ادامه طرح منوریل قم