مدیر عامل سازمان قطار شهری قم خبر داد: تا کنون بیش از هشتصد هزار متر مکعب خاک برداری جهت حفاری بخش های مختلف پروژه خط A مترو قم انجام شده است.(95/3/18)
به گزارش روابط عمومی سازمان قطار شهری قم، ابراهیم نیلیه اظهار داشت: تا کنون با تلاش شبانه روزی بیش از نیم میلیون متر مکعب خاک برداری جهت حفاری تونل مکانیزه مترو قم توسط دستگاه عظیم حفاری EPB-TBM صورت گرفته است.
وی افزود: جهت احداث ترانشه دپو پارکینگ 150 هزار متر مکعب، جهت احداث تونل سنتی بیش از 50 هزار متر مکعب و جهت احداث ایستگاه های A2، A3، A14 وA9 جمعاً 90 هزار متر مکعب خاک برداری صورت گرفته است.
ایشان با اشاره به تولید 5555 رینگ سگمنت بیان کرد: تا کنون حدود 7878 متر توسط دستگاه TBM حفاری گردیده است و این دستگاه هم اکنون با عبور از ایستگاه A6 (بیمارستان نکویی) در فاصله 790 متری میدان پلیس مشغول به کار می باشد.
مهندس نیلیه با اشاره به احداث ایستگاه مترو میدان شهید مطهری و معارضین آن ایستگاه ادامه داد: لوله آب 300 میلی متری و تأسیسات برقی جهت ادامه کار جابجا شده است و چند درخت حاشیه ایستگاه نیز در حال جابجایی می باشند.
مدیر عامل سازمان قطار شهری با اشاره به احداث حداقل 6 ایستگاه جهت بهره برداری از پروژه خط A مترو قم تا اوایل سال 96 اظهار داشت: حدود 2400 متر دیگر از حفاری تونل مکانیزه باقی مانده است که در صورتی که دستگاه TBM به همین منوال به حفاری خود ادامه دهد تا چند ماه آینده پس از اتمام تونل مکانیزه و دمونتاژ شدن TBM عملیات نصب ریل انجام می شود و هم اکنون نیز اقدامات لازم جهت خرید و تأمین ناوگان مورد نیاز پروژه مترو قم در حال پیگیری می باشد.
استاندار قم: به واسطه زحمات همکاران شهرداری و سازمان قطار شهری، اقدامات خوبی در پروژه مترو قم صورت گرفته است.
مدیر عامل سازمان قطار شهري قم، برق دار شدن فاز نخست خط یک مترو را گام مهمی در جهت راه اندازی و بهره برداری از این پروژه کلان در جهت خدمت رسانی به شهروندان دانست.
انگشت باف مدیر عامل سازمان قطار شهري قم با صدور پیامی ضمن تقدیر از تلاش های کارگران زحمتکش پروژه های مترو و منوریل، فرا رسیدن هفته کار و کارگر را تبریک گفت.
معاون بهره برداری سازمان قطار شهری قم: استفاده از توان و ظرفیت های شرکت های دانش بنیان و توانمند داخلی از ابتدای پروژه مترو قم تا کنون در اولویت های سازمان قطار شهری قرار داشته است.
معاون بهره برداریسازمان قطار شهری شهرداری قم از تأمین موانع انتهای پروژه خط یک مترو قم با استفاده از توان داخلی و تولیدکنندگان داخلی خبر داد.
مدیر حوزههای علمیه سراسر کشور با حضور در ایستگاه مترو شهید مطهری ضمن بازدید از روند احداث این ایستگاه در جریان آخرین وضعیت اجرای پروژه بزرگ خط یک مترو قم قرار گرفت.
دکترآقامیری: خط Bمترو قم از سایت ۵۶۰ هکتاری آغاز و تا میدان ۷۲ تن ادامه خواهد داشت.
مدیرعامل سازمان قطار شهری قم گفت: اوراق مشارکت پروژه کلان متروی قم با افزایش قابل توجه ۵۰۰ درصدی، معادل مبلغ ۲۵ هزار میلیارد ریال توسط وزارت کشور تعیین شد.
هزینه بهاء تمام شده برای هر کیلومتر خط 2 مترو قم، تقریباً 40 الی 45 میلیون یورو برآورد می گردد.
مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: احداث و توسعه زيرساخت پروژه هاي زيربنايي، نقش مهم و موثري را در ارتقاء سطح فرهنگي و اجتماعي استفاده كنندگان و ساكنين مجاور، ايفاء ميكند.