دكتر سقائيان نژاد شهردار قم از بهره برداري فاز نخست متروي شهر قم در سال آينده خبر داد. (95/3/23)
به گزارش واحد روابط عمومی سازمان قطار شهری قم به نقل از شهر نيوز ، دكتر سقائيان نژاد روز يكشنبه مورخ 23 خرداد در حاشيه بازديد استاندار و جمعي از مسئولان استان از طرح هاي عمران شهري قم اظهار داشت: مجموعه مديريت شهري اهتمام ويژه اي براي بهره برداري از فاز نخست قطار شهري در زمان مقرر دارد و در صورت حل مشكل واگن ها، معارضات و املاك در مسير ايستگاه ها، فاز نخست مترو حد فاصل قلعه كامكار تا ميدان مطهري در سال آينده مورد بهره برداري قرار مي گيرد.
وي افزود: خط مترو قم با ۱۴.۵ كيلومتر طول از قلعه كامكار تا مسجد مقدس جمكران با ۱۴ ايستگاه در حال احداث است كه در ايستگاه ميدان مطهري مركز تبادل خطوط مترو، منوريل و اتوبوس خواهد بود.
شهردار قم خاطر نشان كرد: حفاري تونل خط مترو قم با استفاده از دستگاه تي بي ام به قطر ۹.۳۹ متر به صورت مكانيزه انجام مي شود كه تاكنون بيش از هفت كيلومتر از حفاري خط انجام شده و تنها ۲.۷ كيلومتر باقي مانده است.
سقائيان نژاد افزود: بيشترين فاصله ايستگاه هاي خط مترو قم يك هزار و ۲۰۰ متر و حداقل فاصله نيز ۷۰۰ متر است كه طي برنامه ريزي شهرداري قرار است در فاز نخست ۴.۵ كيلومتر از اين طرح از قلعه كامكار تا ميدان مطهري با سه ايستگاه و چهار قطار افتتاح شود.
وي در ادامه با تاكيد بر لزوم تقويت تعامل و هماهنگي بيش از پيش ميان دستگاه ها و مجموعه هاي مختلف قم براي تسريع در روند بهره برداري از طرح هاي شهري، خاطرنشان كرد: در سال گذشته بسياري از طرح هاي نيمه تمام قم مجددا فعال شد و اين طرح ها در سال جاري بايد به بهره برداري برسد.
جلسه هیأت مدیره سازمان قطار شهری قم با محوریت پروژه منوریل در سالن جلسات این سازمان برگزار گردید.
مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: افزایش طول مسیر و تعداد ایستگاه های خط B متروقم پس از بررسی توسط مشاور و موافقت مراجع بالا دستی قطعی می باشد.
معاون مالی و پشتیبانی سازمان قطار شهری شهرداری قم: پیشرفت احداث خط 1 مترو قم در مقایسه با سایر خطوط قطار شهری کشور نسبتاً قابل قبول و متناسب با تخصیص اعتبارات دولتی و ... می باشد.
معاون فنی و اجرایی سازمان قطار شهری شهرداری قم: با استفاده از تجربه های شهرهای دیگر در ساخت و اجرای مترو و مدیریت هزینه ها، شاهد کاهش قابل توجه هزینه های اجرای تونل مکانیزه مترو قم بوده ایم.
مدیرعامل سازمان قطار شهری شهرداری قم وزارت کشور را متولی اصلی تأمین ناوگان موردنیاز مترو در کشور دانست و گفت: شهرداری قم بهمنظور تأمین ناوگان خط یک مترو قم تعامل همهجانبه و پیگیری مستمر از وزارت کشور را در دستور کار داشته و دارد.
مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: دستگاه حفاری تونل مکانیزه (TBM) بر اساس مفاد قرارداد و نظر مشاور وقت در مالکیت قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) بوده و شهرداری مبلغ 6/4 میلیون یورو بابت تملک آن را پرداخت ننموده است.
مدیرعامل و مدیران سازمان فناوری اطلاعات شهرداری قم از ایستگاه میدان شهید مطهری مترو بازدید نمودند.
به میزبانی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی و با حضور نمایندگان وزرات کشور، مشکلات و موانع راه اندازی فاز نخست مترو قم و همچنین توسعه به سمت مسجد مقدس جمکران، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
مترو قم به عنوان یکی از نمادهای مهم فعالیت جهادی و انقلابی در شرایط تحریم کشور برای اثبات خودباوری و تکیه بر توان داخلی می باشد.
انتشار فراخوان عمومی خرید خدمات مشاوره امکانسنجی ادامه طرح منوریل قم