ســـازمــان قطار شهــری قــم

Qom Urban Railway Organization

وضعيت مطلوب پيشرفت احداث ايستگاه‌هاي مترو قم

28 شهریور 1395

سرپرست سازمان قطار شهري قم گفت: در مجموع پروژه مترو از سرعت خوبي برخوردار است و ايستگاه هاي فاز اول بهره برداري آن طبق برنامه در حال احداث هستند و در برخي از ايستگاه ها از برنامه زمانبندي نيز جلوتر هستيم. (95.6.28)

image

به گزارش واحد روابط عمومی سازمان قطار شهری قم، دكتر عليرضا قاري قرآن با اشاره به جديت و عزم راسخ شهرداري و سازمان قطار شهري در بهره‌برداري از فاز نخست پروژه مترو طبق برنامه زمان‌بندي گفت: ايستگاه هاي فاز اول بهره برداري مترو قم طبق برنامه در حال احداث هستند و در برخي از ايستگاه ها از برنامه زمانبندي نيز جلوتر هستيم.

  وي با اشاره به اتمام حفاري بخش مكانيزه تونل مترو ظرف چند ماه آينده اظهار كرد: مترو، عظيم ترين پروژه شهري قم هست و تا كنون زحمات زيادي براي ساخت اين پروژه كشيده شده است و به علت اينكه اين پروژه تا كنون زير زمين در حال كار بود از چشم مردم پنهان مانده بود و با شروع احداث ايستگاه ها، مردم حجم و گستردگي و دشواري فعاليت هاي مربوط به آن را شاهد هستند.

 سرپرست سازمان قطار شهري قم با اشاره به سرعت مطلوب احداث ايستگاه مترو مطهري عنوان كرد: با توجه به حساسيت محل اين ايستگاه از لحاظ حجم ترافيكي و نيز مشكلاتي كه اجراي طرح انحراف ترافيك، براي اهالي و كسبه پيش آورده است، تمام تلاش شهرداري و سازمان قطار شهري بر اين است كه تا ماه آينده با اتمام دال نهايي، وضعيت ترافيكي آن ميدان به حالت قبل باز گردد و عمده حصارها برداشته شود.

 وي با بيان اينكه ساخت ايستگاه ها در ميدان كشاورز، معصوميه و سوم خرداد به روش ماينينگ انجام مي شود، گفت : با استفاده از اين روش، ساخت ايستگاه از طريق حفر يك رمپ در زير زمين و بدون كندن سطح خيابان صورت مي گيرد كه براي اين سه ايستگاه در حال حفر رمپ و دسترسي به تراز سكو هستيم.

 قاري قرآن با اشاره به بتن ريزي ۱۰۶ شمع سازه نگهبان ايستگاه قلعه كامكار از قبل و ادامه احداث ساير شمع هاي آن بيان كرد: با توجه به وجود فضاي كافي در منطقه قلعه كامكار، روش ساخت اين ايستگاه همانند ايستگاه ميدان مطهري به صورت رو باز انجام مي شود كه به علت بتن ريزي عمده شمع هاي آن، سرعت احداث سازه نگهبان اين ايستگاه از ايستگاه ميدان مطهري بيشتر خواهد بود.

 سرپرست سازمان قطار شهري قم افزود: در مجموع وضعيت مطلوبي را براي پروژه مترو شاهد هستيم و اميد داريم با كار و تلاش شبانه روزي و همدلي مسوولين شهري طبق برنامه زمانبندي و جلوتر از آن حركت كنيم.

تگ ها :
آخرین اخبار

بازدید مدیران استان و شهرداری از پروژه های قطار شهری

استاندار قم: به واسطه زحمات همکاران  شهرداری و سازمان قطار شهری، اقدامات خوبی در پروژه مترو قم صورت گرفته است.


برق دار شدن فاز نخست خط یک مترو قم

مدیر عامل سازمان قطار شهري قم، برق دار شدن فاز نخست خط یک مترو را گام مهمی در جهت راه اندازی و بهره برداری از این پروژه کلان در جهت خدمت رسانی به شهروندان دانست.


تبریک روز کارگر توسط مدیرعامل سازمان قطار شهری قم

انگشت باف مدیر عامل سازمان قطار شهري قم با صدور پیامی ضمن تقدیر از تلاش های کارگران زحمتکش پروژه های مترو و منوریل، فرا رسیدن هفته کار و کارگر را تبریک گفت.


استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان در پروژه مترو قم

معاون بهره برداری سازمان قطار شهری قم: استفاده از توان و ظرفیت های شرکت های دانش بنیان و توانمند داخلی از ابتدای پروژه مترو قم تا کنون در اولویت های سازمان قطار شهری قرار داشته است.


تست و تحویل گیری موانع انتهایی خط یک مترو قم

معاون بهره برداریسازمان قطار شهری شهرداری قم از تأمین موانع انتهای پروژه خط یک مترو قم با استفاده از توان داخلی و تولیدکنندگان داخلی خبر داد.


آیت الله اعرافی: پیشرفت پروژه مترو قم نسبت به بازدید سال 1397 قابل توجه است

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با حضور در ایستگاه مترو شهید مطهری ضمن بازدید از روند احداث این ایستگاه در جریان آخرین وضعیت اجرای پروژه بزرگ خط یک مترو قم قرار گرفت.


اتصال پردیسان به میدان 72 تن  توسط خط B متروی قم

دکترآقامیری: خط  Bمترو قم از سایت ۵۶۰ هکتاری آغاز و تا میدان ۷۲ تن ادامه خواهد داشت.


افزایش ۵۰۰ درصدی مبلغ اوراق مشارکت سال ۱۴۰۲ متروی قم

مدیرعامل سازمان قطار شهری قم گفت: اوراق مشارکت پروژه کلان متروی قم با افزایش قابل توجه ۵۰۰ درصدی، معادل مبلغ ۲۵ هزار میلیارد ریال توسط وزارت کشور تعیین شد.


برآورد هزینه احداث هر کیلومتر خط 2 مترو قم

هزینه بهاء تمام شده برای هر کیلومتر خط 2 مترو قم، تقریباً 40 الی 45 میلیون یورو برآورد می گردد.


آماده سازی کلیّات پیوست فرهنگی پروژه های سازمان قطار شهری قم

مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: احداث و توسعه زيرساخت پروژه هاي زيربنايي، نقش مهم و موثري را در ارتقاء سطح فرهنگي و اجتماعي استفاده كنندگان و ساكنين مجاور، ايفاء ميكند.