ســـازمــان قطار شهــری قــم

Qom Urban Railway Organization

کمتر از یک کیلومتر از حفاري مكانيزه تونل مترو قم باقي مانده است

26 مهر 1395

معاون شهرسازي و امور زيربنايي شهرداري قم گفت: ۱۰.۳ كيلومتر از مسير تونل مترو به صورت مكانيزه توسط دستگاه TBM صورت مي‌گيرد كه تاكنون بخش عمده حفاري انجام شده و ۹۶۷ متر ديگر باقي مانده است.(تاریخ انتشار 95/7/26)

image

    به گزارش روابط عمومی سازمان قطار شهری قم به نقل از شهر نیوز، عليرضا قاري قرآن در دويست و يكمين جلسه شوراي اسلامي شهر قم، با اشاره به وضعيت اجراي خط نخست مترو قم اظهار كرد: در حال حاضر كمتر از يك كيلومتر از حفاري مكانيزه خط نخست باقي مانده كه اميد داريم قبل از اتمام سال تكميل شود.

    وي با بيان اينكه خط نخست مترو قم به طول ۱۴ كيلومتر در حال اجرا است، گفت: ۱۰.۳ كيلومتر از اين مسير به صورت مكانيزه توسط دستگاه TBM حفاري مي‌شود كه تاكنون بخش عمده حفاري انجام شده و ۹۶۷ متر ديگر باقي مانده است.

    معاون شهرسازي و امور زيربنايي شهرداري قم با بيان اينكه در حال حاضر دستگاه حفاري مكانيزه مترو در نزديكي تقاطع شهيد دل‌ آذر است، گفت: ۲۰۴ متر تا تقاطع شهيد دل آذر باقي مانده و پيش بيني مي‌شود تا سه ماه آينده دستگاه حفار از تونل خارج شود.

    وي به وضعيت حفاري دستي تونل مترو اشاره و تصريح كرد: قريب به سه كيلومتر از تونل مترو از سمت جمكران نيز به صورت دستي حفاري مي‌شود.

    قاري قرآن با تاكيد بر اينكه حفاري دستي و مكانيزه هيچ تداخلي با هم ندارند و تاثيري در كاهش سرعت پروژه نمي‌گذارند، خاطرنشان كرد: ۷۰۰ متر از بخش دستي حفاري انجام شده است و مابقي مسير نيز در حال انجام است.

    وي با اشاره به روند پيگيري آغاز عمليات اجرايي خط دوم مترو قم گفت: احتمالاً با بررسي‌ها و جلساتي كه در آينده صورت خواهد گرفت دستگاه حفار در خط دوم مترو مشغول خواهد شد.

    معاون شهرسازي و امور زيربنايي شهرداري قم با اشاره به روند اجراي ايستگاه‌هاي فاز نخست خط A مترو گفت: عمليات‌ اجرايي ايستگاه‌هاي فاز نخست خط A نيز در حال انجام است و سعي داريم طبق زمان‌بندي پروژه را به بهره برداري برسانيم.

تگ ها :
آخرین اخبار

بازدید مدیران استان و شهرداری از پروژه های قطار شهری

استاندار قم: به واسطه زحمات همکاران  شهرداری و سازمان قطار شهری، اقدامات خوبی در پروژه مترو قم صورت گرفته است.


برق دار شدن فاز نخست خط یک مترو قم

مدیر عامل سازمان قطار شهري قم، برق دار شدن فاز نخست خط یک مترو را گام مهمی در جهت راه اندازی و بهره برداری از این پروژه کلان در جهت خدمت رسانی به شهروندان دانست.


تبریک روز کارگر توسط مدیرعامل سازمان قطار شهری قم

انگشت باف مدیر عامل سازمان قطار شهري قم با صدور پیامی ضمن تقدیر از تلاش های کارگران زحمتکش پروژه های مترو و منوریل، فرا رسیدن هفته کار و کارگر را تبریک گفت.


استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان در پروژه مترو قم

معاون بهره برداری سازمان قطار شهری قم: استفاده از توان و ظرفیت های شرکت های دانش بنیان و توانمند داخلی از ابتدای پروژه مترو قم تا کنون در اولویت های سازمان قطار شهری قرار داشته است.


تست و تحویل گیری موانع انتهایی خط یک مترو قم

معاون بهره برداریسازمان قطار شهری شهرداری قم از تأمین موانع انتهای پروژه خط یک مترو قم با استفاده از توان داخلی و تولیدکنندگان داخلی خبر داد.


آیت الله اعرافی: پیشرفت پروژه مترو قم نسبت به بازدید سال 1397 قابل توجه است

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با حضور در ایستگاه مترو شهید مطهری ضمن بازدید از روند احداث این ایستگاه در جریان آخرین وضعیت اجرای پروژه بزرگ خط یک مترو قم قرار گرفت.


اتصال پردیسان به میدان 72 تن  توسط خط B متروی قم

دکترآقامیری: خط  Bمترو قم از سایت ۵۶۰ هکتاری آغاز و تا میدان ۷۲ تن ادامه خواهد داشت.


افزایش ۵۰۰ درصدی مبلغ اوراق مشارکت سال ۱۴۰۲ متروی قم

مدیرعامل سازمان قطار شهری قم گفت: اوراق مشارکت پروژه کلان متروی قم با افزایش قابل توجه ۵۰۰ درصدی، معادل مبلغ ۲۵ هزار میلیارد ریال توسط وزارت کشور تعیین شد.


برآورد هزینه احداث هر کیلومتر خط 2 مترو قم

هزینه بهاء تمام شده برای هر کیلومتر خط 2 مترو قم، تقریباً 40 الی 45 میلیون یورو برآورد می گردد.


آماده سازی کلیّات پیوست فرهنگی پروژه های سازمان قطار شهری قم

مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: احداث و توسعه زيرساخت پروژه هاي زيربنايي، نقش مهم و موثري را در ارتقاء سطح فرهنگي و اجتماعي استفاده كنندگان و ساكنين مجاور، ايفاء ميكند.