معاون شهرسازي و امور زيربنايي شهرداري قم گفت: ۱۰.۳ كيلومتر از مسير تونل مترو به صورت مكانيزه توسط دستگاه TBM صورت ميگيرد كه تاكنون بخش عمده حفاري انجام شده و ۹۶۷ متر ديگر باقي مانده است.(تاریخ انتشار 95/7/26)
به گزارش روابط عمومی سازمان قطار شهری قم به نقل از شهر نیوز، عليرضا قاري قرآن در دويست و يكمين جلسه شوراي اسلامي شهر قم، با اشاره به وضعيت اجراي خط نخست مترو قم اظهار كرد: در حال حاضر كمتر از يك كيلومتر از حفاري مكانيزه خط نخست باقي مانده كه اميد داريم قبل از اتمام سال تكميل شود.
وي با بيان اينكه خط نخست مترو قم به طول ۱۴ كيلومتر در حال اجرا است، گفت: ۱۰.۳ كيلومتر از اين مسير به صورت مكانيزه توسط دستگاه TBM حفاري ميشود كه تاكنون بخش عمده حفاري انجام شده و ۹۶۷ متر ديگر باقي مانده است.
معاون شهرسازي و امور زيربنايي شهرداري قم با بيان اينكه در حال حاضر دستگاه حفاري مكانيزه مترو در نزديكي تقاطع شهيد دل آذر است، گفت: ۲۰۴ متر تا تقاطع شهيد دل آذر باقي مانده و پيش بيني ميشود تا سه ماه آينده دستگاه حفار از تونل خارج شود.
وي به وضعيت حفاري دستي تونل مترو اشاره و تصريح كرد: قريب به سه كيلومتر از تونل مترو از سمت جمكران نيز به صورت دستي حفاري ميشود.
قاري قرآن با تاكيد بر اينكه حفاري دستي و مكانيزه هيچ تداخلي با هم ندارند و تاثيري در كاهش سرعت پروژه نميگذارند، خاطرنشان كرد: ۷۰۰ متر از بخش دستي حفاري انجام شده است و مابقي مسير نيز در حال انجام است.
وي با اشاره به روند پيگيري آغاز عمليات اجرايي خط دوم مترو قم گفت: احتمالاً با بررسيها و جلساتي كه در آينده صورت خواهد گرفت دستگاه حفار در خط دوم مترو مشغول خواهد شد.
معاون شهرسازي و امور زيربنايي شهرداري قم با اشاره به روند اجراي ايستگاههاي فاز نخست خط A مترو گفت: عمليات اجرايي ايستگاههاي فاز نخست خط A نيز در حال انجام است و سعي داريم طبق زمانبندي پروژه را به بهره برداري برسانيم.
استاندار قم: به واسطه زحمات همکاران شهرداری و سازمان قطار شهری، اقدامات خوبی در پروژه مترو قم صورت گرفته است.
مدیر عامل سازمان قطار شهري قم، برق دار شدن فاز نخست خط یک مترو را گام مهمی در جهت راه اندازی و بهره برداری از این پروژه کلان در جهت خدمت رسانی به شهروندان دانست.
انگشت باف مدیر عامل سازمان قطار شهري قم با صدور پیامی ضمن تقدیر از تلاش های کارگران زحمتکش پروژه های مترو و منوریل، فرا رسیدن هفته کار و کارگر را تبریک گفت.
معاون بهره برداری سازمان قطار شهری قم: استفاده از توان و ظرفیت های شرکت های دانش بنیان و توانمند داخلی از ابتدای پروژه مترو قم تا کنون در اولویت های سازمان قطار شهری قرار داشته است.
معاون بهره برداریسازمان قطار شهری شهرداری قم از تأمین موانع انتهای پروژه خط یک مترو قم با استفاده از توان داخلی و تولیدکنندگان داخلی خبر داد.
مدیر حوزههای علمیه سراسر کشور با حضور در ایستگاه مترو شهید مطهری ضمن بازدید از روند احداث این ایستگاه در جریان آخرین وضعیت اجرای پروژه بزرگ خط یک مترو قم قرار گرفت.
دکترآقامیری: خط Bمترو قم از سایت ۵۶۰ هکتاری آغاز و تا میدان ۷۲ تن ادامه خواهد داشت.
مدیرعامل سازمان قطار شهری قم گفت: اوراق مشارکت پروژه کلان متروی قم با افزایش قابل توجه ۵۰۰ درصدی، معادل مبلغ ۲۵ هزار میلیارد ریال توسط وزارت کشور تعیین شد.
هزینه بهاء تمام شده برای هر کیلومتر خط 2 مترو قم، تقریباً 40 الی 45 میلیون یورو برآورد می گردد.
مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: احداث و توسعه زيرساخت پروژه هاي زيربنايي، نقش مهم و موثري را در ارتقاء سطح فرهنگي و اجتماعي استفاده كنندگان و ساكنين مجاور، ايفاء ميكند.