مديركل حمل و نقل و ترافيك شهرداري قم با تاكيد بر اينكه آمار تقاضاي سفر در مسير خط B مترو قم نسبت به خط A دو برابر است، گفت:تعداد ناوگانها بر اساس تقاضاي سفر ميتواند افزايش يابد.(تاریخ انتشار 95/8/3)
به گزارش واحد روابط عمومی سازمان قطار شهری به نقل از شهر نيوز، سيد اميرعباس صفوي پيش از ظهر امروز طي نشست تخصصي بررسي مطالعات خط B مترو قم كه با حضور هيأت چيني نماينده شركت نورينكو در سالن همايشهاي رضوان شهرداري قم برگزار شد، با بيان اينكه خط A مترو شهري به مراحل تكميلي نزديك شده است، اظهار كرد: طي اين نشست مباحث تخصصي مرتبط براي استفاده از ظرفيت اين شركت چيني در راستاي تجهيز خط A و آغاز به كار عمليات اجرايي خطB مترو شهري قم مطرح ميشود.
وي با تاكيد بر اينكه آمار تقاضاي سفر در مسير خط B مترو قم نسبت به خط A دو برابر است، اضافه كرد: مبناي مطالعات خط B مترو شهري مفهومي است و تعداد ناوگانها بر اساس تقاضاي سفر ميتواند افزايش يابد؛ براي تدوين مطالعات پروژه خط B مترو شهري ۶ ماه زمان نياز است اما از تلاشهاي لازم براي كاهش اين زمان دريغ نميشود.
مديركل حمل و نقل و ترافيك شهرداري قم خاطرنشان كرد: ظرفيت تجهيزات و زيرساختهاي پيشبيني شده براي خط A مترو شهري نسبت به آمار تقاضاي سفر اين مسير بيشتر است به همين علت ميتوانيم از مطالعات انجام شده خط A به عنوان يك مبنا براي خط B استفاده كنيم.
وي با اشاره به اينكه تعداد ايستگاه، ناوگان و ميزان برق مورد نياز بايد در مطالعات خط B مترو قم مشخص شود، عنوان كرد: مشاور بايد با استفاده از نظر كارشناسان و مديران شهرداري قم مطالعات اجتماعي را نيز مورد توجه قرار دهد و با افزايش تعاملهاي گروهي در كوتاهترين مدت اين مطالعات كلي پروژه را به پايان برساند
استاندار قم: به واسطه زحمات همکاران شهرداری و سازمان قطار شهری، اقدامات خوبی در پروژه مترو قم صورت گرفته است.
مدیر عامل سازمان قطار شهري قم، برق دار شدن فاز نخست خط یک مترو را گام مهمی در جهت راه اندازی و بهره برداری از این پروژه کلان در جهت خدمت رسانی به شهروندان دانست.
انگشت باف مدیر عامل سازمان قطار شهري قم با صدور پیامی ضمن تقدیر از تلاش های کارگران زحمتکش پروژه های مترو و منوریل، فرا رسیدن هفته کار و کارگر را تبریک گفت.
معاون بهره برداری سازمان قطار شهری قم: استفاده از توان و ظرفیت های شرکت های دانش بنیان و توانمند داخلی از ابتدای پروژه مترو قم تا کنون در اولویت های سازمان قطار شهری قرار داشته است.
معاون بهره برداریسازمان قطار شهری شهرداری قم از تأمین موانع انتهای پروژه خط یک مترو قم با استفاده از توان داخلی و تولیدکنندگان داخلی خبر داد.
مدیر حوزههای علمیه سراسر کشور با حضور در ایستگاه مترو شهید مطهری ضمن بازدید از روند احداث این ایستگاه در جریان آخرین وضعیت اجرای پروژه بزرگ خط یک مترو قم قرار گرفت.
دکترآقامیری: خط Bمترو قم از سایت ۵۶۰ هکتاری آغاز و تا میدان ۷۲ تن ادامه خواهد داشت.
مدیرعامل سازمان قطار شهری قم گفت: اوراق مشارکت پروژه کلان متروی قم با افزایش قابل توجه ۵۰۰ درصدی، معادل مبلغ ۲۵ هزار میلیارد ریال توسط وزارت کشور تعیین شد.
هزینه بهاء تمام شده برای هر کیلومتر خط 2 مترو قم، تقریباً 40 الی 45 میلیون یورو برآورد می گردد.
مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: احداث و توسعه زيرساخت پروژه هاي زيربنايي، نقش مهم و موثري را در ارتقاء سطح فرهنگي و اجتماعي استفاده كنندگان و ساكنين مجاور، ايفاء ميكند.