ســـازمــان قطار شهــری قــم

Qom Urban Railway Organization

از جاذبه توريستي منوريل نهايت استفاده را خواهيم برد

11 دی 1394

دكتر سقائيان نژاد شهردار قم ضمن انتقاد از برخوردهاي دوگانه با پروژه منوريل گفت: هزينه‌هاي زيادي براي اين پروژه انجام‌شده و نمي‌توان آن را زير خاك كرد ولي مي‌توان از اين واقعيت در مباحث توريستي و تكميل‌كننده مباحث ترافيكي بهره برد.

image

شهردار قم: از جاذبه توريستي منوريل نهايت استفاده را خواهيم برد

دكتر سقائيان نژاد شهردار قم ضمن انتقاد از برخوردهاي دوگانه با پروژه منوريل گفت: هزينه‌هاي زيادي براي اين پروژه انجام‌شده و نمي‌توان آن را زير خاك كرد ولي مي‌توان از اين واقعيت در مباحث توريستي و تكميل‌كننده مباحث ترافيكي بهره برد.

دكتر سقائيان نژاد با اشاره به اجراي پروژه منوريل در قم اظهار داشت: پروژه منوريل بايد در زمان خودش در مورد آن بحث مي‌شد و متأسفانه اشتباهي كه ما در اين پروژه مرتكب شده‌ايم برخورد مطلق صفر تا صدي با اين پروژه است ولي مهم اين است امروز منوريل در قم وجود دارد و يك واقعيت است.

وي برنامه‌ريزي دقيق براي پيشبرد اين پروژه را مدنظر قرارداد و افزود: بايد براي اين واقعيت برنامه داشت تا به نفع مردم باشد، شايد نتوان تا چند سال به عنوان الماني براي حمل‌ونقل از آن استفاده نمود ولي مي‌توان از اين واقعيت در مباحث توريستي و تكميل‌كننده مباحث ترافيكي بهره برد.

شهردار قم برخوردهاي مطلق با اين پروژه را نادرست خواند و تأكيد داشت: هزينه‌هاي زيادي براي اين پروژه انجام‌شده و نمي‌توان آن را زير خاك كرد، بايد از اين هزينه‌ها كمال استفاده را ببريم و درعين‌حال بايد اميد را هم در دل مردم زنده نگه داشت.

وي تصريح كرد: ما نبايد فقط الآن را در نظر بگيريم و بنده معتقدم اين پروژه بسيار خوبي در جذب توريست است و ما هم با برنامه‌ريزي به دنبال آن هستيم.

تگ ها :
آخرین اخبار

تست و تحویل گیری موانع انتهایی خط یک مترو قم

معاون بهره برداریسازمان قطار شهری شهرداری قم از تأمین موانع انتهای پروژه خط یک مترو قم با استفاده از توان داخلی و تولیدکنندگان داخلی خبر داد.


آیت الله اعرافی: پیشرفت پروژه مترو قم نسبت به بازدید سال 1397 قابل توجه است

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با حضور در ایستگاه مترو شهید مطهری ضمن بازدید از روند احداث این ایستگاه در جریان آخرین وضعیت اجرای پروژه بزرگ خط یک مترو قم قرار گرفت.


اتصال پردیسان به میدان 72 تن  توسط خط B متروی قم

دکترآقامیری: خط  Bمترو قم از سایت ۵۶۰ هکتاری آغاز و تا میدان ۷۲ تن ادامه خواهد داشت.


افزایش ۵۰۰ درصدی مبلغ اوراق مشارکت سال ۱۴۰۲ متروی قم

مدیرعامل سازمان قطار شهری قم گفت: اوراق مشارکت پروژه کلان متروی قم با افزایش قابل توجه ۵۰۰ درصدی، معادل مبلغ ۲۵ هزار میلیارد ریال توسط وزارت کشور تعیین شد.


برآورد هزینه احداث هر کیلومتر خط 2 مترو قم

هزینه بهاء تمام شده برای هر کیلومتر خط 2 مترو قم، تقریباً 40 الی 45 میلیون یورو برآورد می گردد.


آماده سازی کلیّات پیوست فرهنگی پروژه های سازمان قطار شهری قم

مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: احداث و توسعه زيرساخت پروژه هاي زيربنايي، نقش مهم و موثري را در ارتقاء سطح فرهنگي و اجتماعي استفاده كنندگان و ساكنين مجاور، ايفاء ميكند.


پله برقی های ایستگاه کشاورز در مسیر نصب و راه اندازی

تجهیزات و قطعات پله برقی های ایستگاه کشاورز با پیگیری های صورت گرفته از وزارت صمت و گمرک، ترخیص و به محل کارخانه سازنده حمل شده است.


برگزاری جلسه هیأت مدیره سازمان قطار شهری قم در آذر ماه

جلسه هیأت مدیره سازمان قطار شهری قم با محوریت پروژه منوریل در سالن جلسات این سازمان برگزار گردید.


بهره برداری ایمن از مترو قم با تأمین سامانه سیگنالینگ

سید امید خداشناس: هدف اصلی احداث خط 1 مترو قم اتصال مناطق محروم و کم برخوردار به حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران می باشد.


امکان سنجی مجدد خط B مترو قم

مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: افزایش طول مسیر و تعداد ایستگاه های خط B متروقم پس از بررسی توسط مشاور و موافقت مراجع بالا دستی قطعی می باشد.