به گزارش واحد روابط عمومی سازمان قطار شهری قم، صبح روز یکشنبه 11 بهمن 94، تعدادی از کارشناسان سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور از پروژه مترو و منوریل قم بازدید بعمل آوردند.(94/11/11)
طی این بازدید که همراه برخی از مدیران سازمان قطار شهری و حضور مشاوران و پیمانکاران پروژه انجام شد، کارشناسان سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور در جریان آخرین وضعیت پیشرفت پروژه های مترو و منوریل قم قرار گرفتند. این بازدید از پروژه منوریل و واگن های تازه نصب شده آن آغاز گردید و طی آن مشاور پروژه منوریل پس از تشریح مراحل ساخت به تشریح سناریو بهره برداری آزمایشی و کامل از پروژه پرداخت. طبق برنامه ریزی انجام شده این سناریو در محدوده دپو (عوارضی قم کاشان) تا ایستگاه شهید مطهری (حرم مطهر) به طول 4.7 کیلومتر و با 6 ایستگاه به بهره برداری خواهد رسید. کارشناسان سازمان مدیریت اظهار کردند با وجود عدم تخصیص منابع مالی مناسب به پروژه های ریلی قم، با این حال شاهد پیشرفت چشمگیر در این پروژه ها نسبت به آخرین بازدید انجام شده در اوایل سال جاری می باشیم. سپس ایشان در ادامه از پست برق 63/20 کیلوولت نواب و انبار تجهیزات پروژه منوریل بازدید کرده و ابراز امیدواری کردند که با توجه به تأمین اکثر تجهیزات مورد نیاز، به بزودی شاهد بهره برداری و ارائه خدمات به مجاورین و زائرین گرامی حرم کریمه اهل بیت (س) باشیم. در ادامه ایشان از پروژه مترو قم و روند حفاری تونل مکانیزه دیدن کردند و با ابراز خشنودی از پیشرفت 60 درصدی مسیر پروژه ابراز داشتند که بتوان با تخصیص به موقع و حداکثری منابع مالی فاز اول بهره برداری این طرح به طول 5 کیلومتر حد فاصل منطقه قلعه کامکار تا میدان شهید مطهری را طبق برنامه زمانبندی به مرحله بهره برداری رساند. در پایان جلسه ای با حضور جناب آقای مهندس نیلیه مدیر عامل سازمان قطار شهری قم برگزار گردید و از حمایت های سازمان مدیریت و برنامه ریزی از پروژه های ریلی قم تقدیر بعمل آمد.
منبع: روابط عمومی سازمان قطار شهری
جلسه هیأت مدیره سازمان قطار شهری قم با محوریت پروژه منوریل در سالن جلسات این سازمان برگزار گردید.
مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: افزایش طول مسیر و تعداد ایستگاه های خط B متروقم پس از بررسی توسط مشاور و موافقت مراجع بالا دستی قطعی می باشد.
معاون مالی و پشتیبانی سازمان قطار شهری شهرداری قم: پیشرفت احداث خط 1 مترو قم در مقایسه با سایر خطوط قطار شهری کشور نسبتاً قابل قبول و متناسب با تخصیص اعتبارات دولتی و ... می باشد.
معاون فنی و اجرایی سازمان قطار شهری شهرداری قم: با استفاده از تجربه های شهرهای دیگر در ساخت و اجرای مترو و مدیریت هزینه ها، شاهد کاهش قابل توجه هزینه های اجرای تونل مکانیزه مترو قم بوده ایم.
مدیرعامل سازمان قطار شهری شهرداری قم وزارت کشور را متولی اصلی تأمین ناوگان موردنیاز مترو در کشور دانست و گفت: شهرداری قم بهمنظور تأمین ناوگان خط یک مترو قم تعامل همهجانبه و پیگیری مستمر از وزارت کشور را در دستور کار داشته و دارد.
مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: دستگاه حفاری تونل مکانیزه (TBM) بر اساس مفاد قرارداد و نظر مشاور وقت در مالکیت قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) بوده و شهرداری مبلغ 6/4 میلیون یورو بابت تملک آن را پرداخت ننموده است.
مدیرعامل و مدیران سازمان فناوری اطلاعات شهرداری قم از ایستگاه میدان شهید مطهری مترو بازدید نمودند.
به میزبانی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی و با حضور نمایندگان وزرات کشور، مشکلات و موانع راه اندازی فاز نخست مترو قم و همچنین توسعه به سمت مسجد مقدس جمکران، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
مترو قم به عنوان یکی از نمادهای مهم فعالیت جهادی و انقلابی در شرایط تحریم کشور برای اثبات خودباوری و تکیه بر توان داخلی می باشد.
انتشار فراخوان عمومی خرید خدمات مشاوره امکانسنجی ادامه طرح منوریل قم