معاون عمراني استاندار قم با اشاره به اينكه عمليات اجرايي احداث اولين ايستگاه متروي قم در ميدان شهيد مطهري احداث ميشود گفت: طرح انحراف ترافيكي اين ميدان از روز ۲۳ بهمن ماه آغاز ميشود. (94/11/20)
به گزارش واحد روابط عمومی سازمان قطار شهری، محسن بهشتي ظهر امروز در هفتمين جلسه شوراي ترافيك استان با اشاره به اينكه عمليات اجرايي احداث اولين ايستگاه متروي قم در ميدان شهيد مطهري احداث ميشود اظهارداشت: طرح انحراف ترافيكي اين ميدان از روز ۲۳ بهمن ماه آغاز ميشود.
معاون عمراني استاندار قم با بيان اينكه ايستگاه مترو ميدان شهيد مطهري در زميني به مساحت ۲ هزار و ۵۲۰ متر مربع در ۳ طبقه در ضلع شمالي ميدان احداث ميشود افزود: اين ايستگاه با ايستگاه خط مونوريل كه در قسمت شرقي ميدان احداث گرديده تبادل مسافر دارد.
وي با تاكيد بر لزوم زمان بندي دقيق ۶ ماهه انجام عمليات اجرايي اين ايستگاه خاطرنشان كرد: مردم كارشناسان خوبي هستند و زمان بندي و سرعت كار را انتظار دارند.
بهشتي با اشاره به اينكه بايد با زمانبندي مناسب بازتاب مثبت آغاز اين عمليات عمراني در اذهان مردم تقويت شود تصريح كرد: بايد برنامه دقيق و عملياتي منظمي براي اجراي اين ايستگاه در مهمترين معبر شرياني شهر تدوين و اطلاع رساني شود.
معاون عمراني استاندار قم با بيان اينكه ترافيك خيابان اراك به سمت ميدان مطهري قبل از ورود به ميدان با گردش به چپ و گذر از غرب ميدان وارد خيابانهاي سپاه و هدف ميشود عنوان كرد: گردش به چپ پل عليخاني به سمت ميدان مطهري مسدود و ترافيك اين مسير بصورت راستگرد وارد خيابان امام موسي صدر شده و اين محور با ايجاد دوربرگردان به صورت رفت و برگشت عمل كرده و خيابان سپاه به صورت شرق به غرب از خروجي ميدان بطرف چهار راه غفاري يك طرفه ميشود.
جلسه هیأت مدیره سازمان قطار شهری قم با محوریت پروژه منوریل در سالن جلسات این سازمان برگزار گردید.
مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: افزایش طول مسیر و تعداد ایستگاه های خط B متروقم پس از بررسی توسط مشاور و موافقت مراجع بالا دستی قطعی می باشد.
معاون مالی و پشتیبانی سازمان قطار شهری شهرداری قم: پیشرفت احداث خط 1 مترو قم در مقایسه با سایر خطوط قطار شهری کشور نسبتاً قابل قبول و متناسب با تخصیص اعتبارات دولتی و ... می باشد.
معاون فنی و اجرایی سازمان قطار شهری شهرداری قم: با استفاده از تجربه های شهرهای دیگر در ساخت و اجرای مترو و مدیریت هزینه ها، شاهد کاهش قابل توجه هزینه های اجرای تونل مکانیزه مترو قم بوده ایم.
مدیرعامل سازمان قطار شهری شهرداری قم وزارت کشور را متولی اصلی تأمین ناوگان موردنیاز مترو در کشور دانست و گفت: شهرداری قم بهمنظور تأمین ناوگان خط یک مترو قم تعامل همهجانبه و پیگیری مستمر از وزارت کشور را در دستور کار داشته و دارد.
مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: دستگاه حفاری تونل مکانیزه (TBM) بر اساس مفاد قرارداد و نظر مشاور وقت در مالکیت قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) بوده و شهرداری مبلغ 6/4 میلیون یورو بابت تملک آن را پرداخت ننموده است.
مدیرعامل و مدیران سازمان فناوری اطلاعات شهرداری قم از ایستگاه میدان شهید مطهری مترو بازدید نمودند.
به میزبانی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی و با حضور نمایندگان وزرات کشور، مشکلات و موانع راه اندازی فاز نخست مترو قم و همچنین توسعه به سمت مسجد مقدس جمکران، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
مترو قم به عنوان یکی از نمادهای مهم فعالیت جهادی و انقلابی در شرایط تحریم کشور برای اثبات خودباوری و تکیه بر توان داخلی می باشد.
انتشار فراخوان عمومی خرید خدمات مشاوره امکانسنجی ادامه طرح منوریل قم