مهندس ابراهيم نيليه مديرعامل سازمان قطار شهري قم گفت: سرمايه گذاران خارجي مي توانند در تجهيز و تكميل خط مترو قم با سازمان قطار شهري و شهرداري قم مشاركت داشته باشند.(95/2/12)
به گزارش واحد روابط عمومی سازمان قطار شهری قم، ابراهيم نيليه در نشست مشترك مديران شهري با فرماندار و نماينده رئيس جمهور چين در شهر لين شيا ، با اشاره به خطوط حمل و نقل ريلي پيش بيني شده در قم اظهار كرد: در قم مراحل احداث خطوط مترو و منوريل در حال تكميل است.
وي به قابليت ها و جزئيات پروژه مترو در قم اشاره كرد و افزود: مسير حفاري تونل مترو تقريبا ۸۰ درصد پيشرفت دارد و يكي از بزرگترين ايستگاه هاي مترو در ميدان شهيد مطهري در مرحله شروع است و سعي داريم در اين محل يك مجتمع ايستگاهي شامل مراكز اداري و تجاري ايجاد شود.
وي با بيان اينكه سرمايه گذاران مي توانند در زمينه تكميل خطوط مترو در قم مشاركت كنند، خاطرنشان كرد: خريد و تامين تجهيزات مترو از جمله ريلها، واگن ها و... جزو قابليت هاي مشاركت سرمايه گذاران در مترو است.
مديرعامل سازمان قطار شهري قم افزود: در زمينه تجهيز ناوگان مترو و تكميل آن ۲۰۰ ميليون يورو آمادگي فاينانس وجود دارد و ميتوانيم با سرمايه گذاران خارجي مشاركت كنيم.
نيليه با بيان اينكه تونل هاي مترو قريب به ۳۰ متر زير زمين حفر شده است، تصريح كرد: برنامه داريم با تسريع در عمليات اجرايي مترو، آن را ظرف يك سال آينده به بهره برداري برسانيم.
جلسه هیأت مدیره سازمان قطار شهری قم با محوریت پروژه منوریل در سالن جلسات این سازمان برگزار گردید.
مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: افزایش طول مسیر و تعداد ایستگاه های خط B متروقم پس از بررسی توسط مشاور و موافقت مراجع بالا دستی قطعی می باشد.
معاون مالی و پشتیبانی سازمان قطار شهری شهرداری قم: پیشرفت احداث خط 1 مترو قم در مقایسه با سایر خطوط قطار شهری کشور نسبتاً قابل قبول و متناسب با تخصیص اعتبارات دولتی و ... می باشد.
معاون فنی و اجرایی سازمان قطار شهری شهرداری قم: با استفاده از تجربه های شهرهای دیگر در ساخت و اجرای مترو و مدیریت هزینه ها، شاهد کاهش قابل توجه هزینه های اجرای تونل مکانیزه مترو قم بوده ایم.
مدیرعامل سازمان قطار شهری شهرداری قم وزارت کشور را متولی اصلی تأمین ناوگان موردنیاز مترو در کشور دانست و گفت: شهرداری قم بهمنظور تأمین ناوگان خط یک مترو قم تعامل همهجانبه و پیگیری مستمر از وزارت کشور را در دستور کار داشته و دارد.
مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: دستگاه حفاری تونل مکانیزه (TBM) بر اساس مفاد قرارداد و نظر مشاور وقت در مالکیت قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) بوده و شهرداری مبلغ 6/4 میلیون یورو بابت تملک آن را پرداخت ننموده است.
مدیرعامل و مدیران سازمان فناوری اطلاعات شهرداری قم از ایستگاه میدان شهید مطهری مترو بازدید نمودند.
به میزبانی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی و با حضور نمایندگان وزرات کشور، مشکلات و موانع راه اندازی فاز نخست مترو قم و همچنین توسعه به سمت مسجد مقدس جمکران، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
مترو قم به عنوان یکی از نمادهای مهم فعالیت جهادی و انقلابی در شرایط تحریم کشور برای اثبات خودباوری و تکیه بر توان داخلی می باشد.
انتشار فراخوان عمومی خرید خدمات مشاوره امکانسنجی ادامه طرح منوریل قم