ســـازمــان قطار شهــری قــم

Qom Urban Railway Organization

خط B متروي قم احيا مي‌شود

05 تیر 1395

دكتر عليرضا قاري قرآن معاون شهرسازي و امور زيربنايي شهرداري قم از تصميم براي احياي خط B متروي قم خبر داد. (تاریخ انتشار 95/4/3)

image

 به گزارش واحد روابط عمومی سازمان قطار شهری به نقل از شهرنیوز، دكتر عليرضا قاري قرآن ، با اشاره به اينكه خط B متروي قم كه از پرديسان تا فرهنگيان امتداد دارد به دليل در دستور كار قرار گرفتن منوريل فراموش شده بود اظهار داشت: شرايط جديد موجب شده تغييراتي در اين تصميم‌گيري ايجاد شود و اكنون تصميم استان بر اين شد كه خط B كه مصوبه آن از قبل در استان وجود دارد٬ از پرديسان آغاز شود.

وي با اشاره به اينكه شهرداري به دنبال تأمين مالي و اقدامات اوليه براي احياي اين خط است افزود: اين خط به اين دليل كه از خيابان‌هاي صفائيه و ارم مي‌گذرد و به حرم مي‌رود بسيار مغتنم است و ما حتماً بايد به دنبال پوشش حرم با سيستم‌هاي ريلي باشيم تا بتوانيم بار بزرگي از ترافيك هسته مركزي شهر قم برداريم.

معاون شهردار قم با اشاره به اينكه عبور منوريل از ايستگاه ميدان مطهري نمي‌تواند پوشش مناسبي براي مسافران حرم مطهر محسوب شود اظهار داشت: يكي از ايراداتي كه به منوريل گرفته مي‌شود اين است كه اين خط محورش در مقايسه با مصوبه‌اي كه براي مترو وجود داشت٬ جا به جا شده است.

وي افزود: با جا به جايي خط B متروي قم با منوريل در واقع مطلوبيتي كه براي پوشش ۱۹ دي و امتداد حرم وجود داشت٬ از دست رفته است و دسترسي ايستگاه‌هاي منوريل در ميانه رودخانه با دسترسي كه ايستگاه مترو درون بافت پرتراكم مي‌تواند داشته باشد٬ قابل مقايسه نيست.

قاري قرآن با اشاره به اهميت پوشش مترو در مناطق شمالي شهر قم كه كانون‌هاي جمعيت را تشكيل مي‌دهند گفت: بنا بر اين است كه خط B را بر محور خودش از پرديسان تا فرهنگيان ادامه دهيم و از حدود مصلا يك خط سومي كه نامش را مي‌گذاريم خط C از مصلا تا ميدان امام خميني(ره) پيش ببريم.

وي با اشاره به تلاش شهرداري براي تأمين مالي خط B متروي قم تصريح كرد: اميدواريم در مجموعه مديريت شهري بتوانيم اين خط را در سال ۹۵ عملياتي كنيم

تگ ها :
آخرین اخبار

بازدید مدیران استان و شهرداری از پروژه های قطار شهری

استاندار قم: به واسطه زحمات همکاران  شهرداری و سازمان قطار شهری، اقدامات خوبی در پروژه مترو قم صورت گرفته است.


برق دار شدن فاز نخست خط یک مترو قم

مدیر عامل سازمان قطار شهري قم، برق دار شدن فاز نخست خط یک مترو را گام مهمی در جهت راه اندازی و بهره برداری از این پروژه کلان در جهت خدمت رسانی به شهروندان دانست.


تبریک روز کارگر توسط مدیرعامل سازمان قطار شهری قم

انگشت باف مدیر عامل سازمان قطار شهري قم با صدور پیامی ضمن تقدیر از تلاش های کارگران زحمتکش پروژه های مترو و منوریل، فرا رسیدن هفته کار و کارگر را تبریک گفت.


استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان در پروژه مترو قم

معاون بهره برداری سازمان قطار شهری قم: استفاده از توان و ظرفیت های شرکت های دانش بنیان و توانمند داخلی از ابتدای پروژه مترو قم تا کنون در اولویت های سازمان قطار شهری قرار داشته است.


تست و تحویل گیری موانع انتهایی خط یک مترو قم

معاون بهره برداریسازمان قطار شهری شهرداری قم از تأمین موانع انتهای پروژه خط یک مترو قم با استفاده از توان داخلی و تولیدکنندگان داخلی خبر داد.


آیت الله اعرافی: پیشرفت پروژه مترو قم نسبت به بازدید سال 1397 قابل توجه است

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با حضور در ایستگاه مترو شهید مطهری ضمن بازدید از روند احداث این ایستگاه در جریان آخرین وضعیت اجرای پروژه بزرگ خط یک مترو قم قرار گرفت.


اتصال پردیسان به میدان 72 تن  توسط خط B متروی قم

دکترآقامیری: خط  Bمترو قم از سایت ۵۶۰ هکتاری آغاز و تا میدان ۷۲ تن ادامه خواهد داشت.


افزایش ۵۰۰ درصدی مبلغ اوراق مشارکت سال ۱۴۰۲ متروی قم

مدیرعامل سازمان قطار شهری قم گفت: اوراق مشارکت پروژه کلان متروی قم با افزایش قابل توجه ۵۰۰ درصدی، معادل مبلغ ۲۵ هزار میلیارد ریال توسط وزارت کشور تعیین شد.


برآورد هزینه احداث هر کیلومتر خط 2 مترو قم

هزینه بهاء تمام شده برای هر کیلومتر خط 2 مترو قم، تقریباً 40 الی 45 میلیون یورو برآورد می گردد.


آماده سازی کلیّات پیوست فرهنگی پروژه های سازمان قطار شهری قم

مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: احداث و توسعه زيرساخت پروژه هاي زيربنايي، نقش مهم و موثري را در ارتقاء سطح فرهنگي و اجتماعي استفاده كنندگان و ساكنين مجاور، ايفاء ميكند.