مهندس نیلیه مدیرعامل سازمان قطار شهری خبرداد: عملیات احداث سازه نگهبان ایستگاه مترو میدان شهید مطهری بیش از 30 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.( تاریخ انتشار 95/4/20)
به گزارش واحد روابط عمومی سازمان قطار شهری، مهندس نیلیه عنوان داشت: هم اکنون عملیات احداث سازه نگهبان ایستگاه مترو میدان شهید مطهری با پیشرفت فیزیکی 30 درصدی طبق برنامه زمانبندی در حال اجرا می باشد.
ایشان با اشاره به اتمام جابجایی معارضین ایستگاه مترو شهید مطهری افزود: کیج بافی شمع های سازه نگهبان به اتمام رسیده است و تا کنون بیش از 54 شمع بتن ریزی گشته است که با احتساب برنامه زمانبندی تا هفته دیگر عملیات احداث دال نهایی آغاز می شود.
ایشان با اشاره به بهره برداری از فاز اول خط A مترو اظهار داشت: طبق برنامه فاز اول بهره برداری، مقرر است مسیری به طول حدوداً 5 کیلومتر از میدان شهید مطهری تا منطقه قلعه کامکار با 6 ایستگاه که به ترتیب عبارتند از ایستگاه مطهری، ایستگاه سعیدی، ایستگاه معصومیه، ایستگاه سوم خرداد، ایستگاه کشاورز و ایستگاه کامکار، به بهره برداری برسد.
مدیر عامل سازمان قطار شهری گفت: در حال رایزنی با شرکت های داخلی و خارجی جهت تهیه 130 واگن برای خط A مترو هستیم و امیدواریم بتوانیم تا چند ماه دیگر قرارداد تأمین واگن ها را نهایی کنیم.
مهندس نیلیه با اشاره به شروع جابجایی معارضین ایستگاه A13 (میدان کشاورز)، جهت آغاز عملیات عمرانی احداث آن ایستگاه ادامه داد: در فاز نخست بهره برداری احداث ایستگاه های A9(میدان مطهری) و A13(میدان کشاورز) در الویت نخست قرار دارند که همزمان با آن احداث ایستگاه های A14، A12، A11 و 10A صورت می پذیرد.
وی افزود: هم اکنون دستگاه حفاری TBM با حفاری تجمعی 8300 متر، در نزدیکی میدان پلیس قرار دارد و با روال کنونی تا چند ماه دیگر حفاری تونل مکانیزه مترو به پایان می رسد.
منبع: واحد روابط عمومی سازمان قطار شهری
جلسه هیأت مدیره سازمان قطار شهری قم با محوریت پروژه منوریل در سالن جلسات این سازمان برگزار گردید.
مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: افزایش طول مسیر و تعداد ایستگاه های خط B متروقم پس از بررسی توسط مشاور و موافقت مراجع بالا دستی قطعی می باشد.
معاون مالی و پشتیبانی سازمان قطار شهری شهرداری قم: پیشرفت احداث خط 1 مترو قم در مقایسه با سایر خطوط قطار شهری کشور نسبتاً قابل قبول و متناسب با تخصیص اعتبارات دولتی و ... می باشد.
معاون فنی و اجرایی سازمان قطار شهری شهرداری قم: با استفاده از تجربه های شهرهای دیگر در ساخت و اجرای مترو و مدیریت هزینه ها، شاهد کاهش قابل توجه هزینه های اجرای تونل مکانیزه مترو قم بوده ایم.
مدیرعامل سازمان قطار شهری شهرداری قم وزارت کشور را متولی اصلی تأمین ناوگان موردنیاز مترو در کشور دانست و گفت: شهرداری قم بهمنظور تأمین ناوگان خط یک مترو قم تعامل همهجانبه و پیگیری مستمر از وزارت کشور را در دستور کار داشته و دارد.
مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: دستگاه حفاری تونل مکانیزه (TBM) بر اساس مفاد قرارداد و نظر مشاور وقت در مالکیت قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) بوده و شهرداری مبلغ 6/4 میلیون یورو بابت تملک آن را پرداخت ننموده است.
مدیرعامل و مدیران سازمان فناوری اطلاعات شهرداری قم از ایستگاه میدان شهید مطهری مترو بازدید نمودند.
به میزبانی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی و با حضور نمایندگان وزرات کشور، مشکلات و موانع راه اندازی فاز نخست مترو قم و همچنین توسعه به سمت مسجد مقدس جمکران، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
مترو قم به عنوان یکی از نمادهای مهم فعالیت جهادی و انقلابی در شرایط تحریم کشور برای اثبات خودباوری و تکیه بر توان داخلی می باشد.
انتشار فراخوان عمومی خرید خدمات مشاوره امکانسنجی ادامه طرح منوریل قم