ســـازمــان قطار شهــری قــم

Qom Urban Railway Organization

شروع عملیات انحراف ترافیک ایستگاه A11 و A14

30 تیر 1395

مهندس نیلیه مدیر عامل سازمان قطار شهری قم خبر داد: انحراف ترافیک ایستگاه 11 A (میدان معصومیه) و 14 A (قلعه کامکار) جهت شروع عملیات جابجایی معارضین و احداث سازه نگهبان در محل آن ایستگاه ها اجرا شد. (تاریخ انتشار 95/4/25)

image

مدیر عامل سازمان قطار شهری قم گفت: مطابق با سناریو فاز اول بهره برداری مترو و طبق برنامه زمانبدی بعد از آغاز عملیات اجرایی سازه نگهبان ایستگاه میدان شهید مطهری وسازه نگهبان ایستگاه مترو میدان کشاورز (13 A)  هم اکنون انحراف ترافیک ایستگاه 11 A (میدان معصومیه) و A14 (قلعه کامکار) جهت شروع شروع عملیات جابجایی معارضین و احداث سازه نگهبان در محل آن ایستگاه ها اجرا شد.

ایشان ضمن قدردانی از همکاری پلیس راهور افزود: زمین این دو ایستگاه از ماه قبل جهت اجرای طرح انحراف ترافیک به پیمانکار تحویل داده شده بود که هم اکنون با همکاری پلیس راهور انحراف ترافیک آن ایستگاه ها اجرا شد.

وی بیان داشت: مجموعه شهرداری و سازمان قطار شهری سعی دارد تا با بسیج همه جانبه منابع و امکانات بتواند پروژه مترو را طبق برنامه زمانبدی جلو برد.

مهندس نیلیه با اشاره به پیشرفت ایستگاه میدان مطهری عنوان داشت: با وجود مشکلات فراوان بواسطه قرار گرفتن این ایستگاه در شلوغ ترین منطقه شهر و جود معارضین متعدد، تا کنون این ایستگاه طبق برنامه زمانبدی مشخص شده پیش رفته است و با بتن ریزی تمامی شمع ها، احداث دال نهایی در آینده نزدیک آغاز خواهد شد.

مدیر عامل سازمان قطار شهری با اشاره به زمان بهره برداری پروژه مترو ادامه داد: طبق برنامه می باید سازه 6 ایستگاه در فاز اول بهره برداری تکمیل گردد که با عنایت به تلاش ها و برنامه ریزی های صورت گرفته امید داریم بتوانیم تا اواخر سال آینده فاز اول مترو را به بهره برداری برسانیم.

منبع: روابط عمومی سازمان قطار شهری قم

تگ ها :
آخرین اخبار

برگزاری جلسه هیأت مدیره سازمان قطار شهری قم در آذر ماه

جلسه هیأت مدیره سازمان قطار شهری قم با محوریت پروژه منوریل در سالن جلسات این سازمان برگزار گردید.


امکان سنجی مجدد خط B مترو قم

مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: افزایش طول مسیر و تعداد ایستگاه های خط B متروقم پس از بررسی توسط مشاور و موافقت مراجع بالا دستی قطعی می باشد.


مترو قم در مقایسه با سایر شهرها

معاون مالی و پشتیبانی سازمان قطار شهری شهرداری قم: پیشرفت احداث خط 1 مترو قم در مقایسه با سایر خطوط قطار شهری کشور نسبتاً قابل قبول و متناسب با تخصیص اعتبارات دولتی و ... می باشد.


کاهش قابل توجه هزینه های اجرای تونل مکانیزه مترو قم

معاون فنی و اجرایی سازمان قطار شهری شهرداری قم: با استفاده از تجربه های شهرهای دیگر در ساخت و اجرای مترو و مدیریت هزینه ها،  شاهد کاهش قابل توجه هزینه های  اجرای تونل مکانیزه مترو قم بوده ایم.


وزارت کشور متولّی تأمین ناوگان مترو های کشور

مدیرعامل سازمان قطار شهری شهرداری قم وزارت کشور را متولی اصلی تأمین ناوگان موردنیاز مترو در کشور دانست و گفت: شهرداری قم به‌منظور تأمین ناوگان خط یک مترو قم تعامل همه‌جانبه و پیگیری مستمر از وزارت کشور را در دستور کار داشته و دارد.


عدم مالکیت شهرداری قم در مورد دستگاه حفاری(TBM)

مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: دستگاه حفاری تونل مکانیزه (TBM) بر اساس مفاد قرارداد و نظر مشاور وقت در مالکیت قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) بوده و شهرداری مبلغ 6/4 میلیون یورو بابت تملک آن را پرداخت ننموده است.


مترو قم همگام با توسعه شهر هوشمند

مدیرعامل و مدیران سازمان فناوری اطلاعات شهرداری قم از ایستگاه میدان شهید مطهری مترو بازدید نمودند.


بررسی مسائل مرتبط با خط 1 مترو قم

به میزبانی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی و با حضور نمایندگان وزرات کشور، مشکلات و موانع راه اندازی فاز نخست مترو قم و همچنین توسعه به سمت مسجد مقدس جمکران، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.


مترو قم نماد فعالیت جهادی وانقلابی

مترو قم به عنوان یکی از نمادهای مهم فعالیت جهادی و انقلابی در شرایط تحریم کشور برای اثبات خودباوری و تکیه بر توان داخلی می باشد.


انتشار فراخوان عمومی خرید خدمات مشاوره امکان‌سنجی ادامه طرح منوریل قم

انتشار فراخوان عمومی خرید خدمات مشاوره امکان‌سنجی ادامه طرح منوریل قم