مدیرعامل سازمان قطار شهری قم گفت: از تعداد 62 ماشین سوزن پیشبینیشده برای تعویض خط یک ریلی قطار شهری قم، نیمی از آن برای افتتاح فاز نخست استفاده میشود.
منصور درویشی در گفتوگو با خبرنگار شهرنیوز، بابیان اینکه حدود ۸۰ درصد از این ماشینهای سوزن در محل ایستگاه نگهداری (دپو) استفاده میشود افزود: با توجه به اینکه ایستگاههای کشاورز و مطهری بهعنوان نخستین ایستگاههای مترو قم وارد مرحله بهرهبرداری میشوند دو ماشین سوزن نیز در هرکدام از این ایستگاهها مورداستفاده قرار میگیرد.
وی با اشاره به آخرین اقدامات و فعالیتهای صورت گرفته مترو قم در حوزه برق و سیگنالینگ تصریح کرد: در بحث تأسیسات برقی تمام سیمها و کابلها تأمینشده که بخشی از آن تحویل کارگاه و در حال نصب است.
درویشی بابیان اینکه در موضوع تأمین روشنایی نیز ۵۰ درصد فرآیند موردنظر انجام و تأمین تجهیزات و نصب آن در حال انجام است، بیان کرد: اولویت اجرای این طرحها در ایستگاههای ۹ و ۱۳ است و امیدواریم طبق برنامه پیشبینیشده کار را پیش برده و با اتمام عملیات بخشهای مختلف این پروژه را در اختیار شهروندان قرار دهیم.**
استاندار قم: به واسطه زحمات همکاران شهرداری و سازمان قطار شهری، اقدامات خوبی در پروژه مترو قم صورت گرفته است.
مدیر عامل سازمان قطار شهري قم، برق دار شدن فاز نخست خط یک مترو را گام مهمی در جهت راه اندازی و بهره برداری از این پروژه کلان در جهت خدمت رسانی به شهروندان دانست.
انگشت باف مدیر عامل سازمان قطار شهري قم با صدور پیامی ضمن تقدیر از تلاش های کارگران زحمتکش پروژه های مترو و منوریل، فرا رسیدن هفته کار و کارگر را تبریک گفت.
معاون بهره برداری سازمان قطار شهری قم: استفاده از توان و ظرفیت های شرکت های دانش بنیان و توانمند داخلی از ابتدای پروژه مترو قم تا کنون در اولویت های سازمان قطار شهری قرار داشته است.
معاون بهره برداریسازمان قطار شهری شهرداری قم از تأمین موانع انتهای پروژه خط یک مترو قم با استفاده از توان داخلی و تولیدکنندگان داخلی خبر داد.
مدیر حوزههای علمیه سراسر کشور با حضور در ایستگاه مترو شهید مطهری ضمن بازدید از روند احداث این ایستگاه در جریان آخرین وضعیت اجرای پروژه بزرگ خط یک مترو قم قرار گرفت.
دکترآقامیری: خط Bمترو قم از سایت ۵۶۰ هکتاری آغاز و تا میدان ۷۲ تن ادامه خواهد داشت.
مدیرعامل سازمان قطار شهری قم گفت: اوراق مشارکت پروژه کلان متروی قم با افزایش قابل توجه ۵۰۰ درصدی، معادل مبلغ ۲۵ هزار میلیارد ریال توسط وزارت کشور تعیین شد.
هزینه بهاء تمام شده برای هر کیلومتر خط 2 مترو قم، تقریباً 40 الی 45 میلیون یورو برآورد می گردد.
مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: احداث و توسعه زيرساخت پروژه هاي زيربنايي، نقش مهم و موثري را در ارتقاء سطح فرهنگي و اجتماعي استفاده كنندگان و ساكنين مجاور، ايفاء ميكند.