جلسه هیأت مدیره سازمان قطار شهری قم در سالن جلسات این سازمان برگزار گردید.(تاریخ انتشار۱۴۰۱/۰۶/۲۲)
به گزارش واحد خبر سازمان قطار شهری قم، روز سه شنبه مورخ ۱۴۰۱/۰۶/۲۲ جلسه هیأت مدیره با حضور تمام اعضاء در سالن جلسات سازمان قطار شهری قم برگزار گردید.
در این جلسه مهندس درویشی مدیر عامل سازمان قطار شهری قم ضمن ارائه گزارش از پیشرفت و وضعیت کنونی پروژه های مترو و منوریل، از برنامه های این سازمان برای جذب حداکثری منابع مالی برای سال آینده خبر داد و حمایت بیش از پیش اعضاء هیأت مدیره را برای پیشبرد مسائل مالی و فنی پروژه های سازمان، خواستار شد.
منصور درویشی با اشاره به مصوبه شورای عالی فنی مبنی بر کاهش قرارداد قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) و صرفاً اتمام فاز ۱ خطA مترو قم توسط این پیمانکار، از انجام تشریفات لازم برای شروع عملیات اجرای فاز۲ خط A مترو و انجام فراخوان برای ساخت ۲ ایستگاه با مشارکت بخش خصوصی در آینده ای نزدیک خبر داد.
دکتر معتمدی رئیس هیأت مدیره سازمان قطارشهری قم و معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم، دکتر اسلامی رئیس شورای اسلامی شهر قم، دکتر سقائیان نژاد شهردار قم و سایر اعضاء هیأت مدیره ضمن خرسندی از تصمیات اتخاذ شده در رابطه با فاز ۲ خطA مترو، حمایت همه جانبه خود را از پروژه مترو در جهت بهره برداری از فاز ۱ و شروع عملیات اجرایی فاز ۲، اعلام نمودند.
جلسه هیأت مدیره سازمان قطار شهری قم با محوریت پروژه منوریل در سالن جلسات این سازمان برگزار گردید.
مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: افزایش طول مسیر و تعداد ایستگاه های خط B متروقم پس از بررسی توسط مشاور و موافقت مراجع بالا دستی قطعی می باشد.
معاون مالی و پشتیبانی سازمان قطار شهری شهرداری قم: پیشرفت احداث خط 1 مترو قم در مقایسه با سایر خطوط قطار شهری کشور نسبتاً قابل قبول و متناسب با تخصیص اعتبارات دولتی و ... می باشد.
معاون فنی و اجرایی سازمان قطار شهری شهرداری قم: با استفاده از تجربه های شهرهای دیگر در ساخت و اجرای مترو و مدیریت هزینه ها، شاهد کاهش قابل توجه هزینه های اجرای تونل مکانیزه مترو قم بوده ایم.
مدیرعامل سازمان قطار شهری شهرداری قم وزارت کشور را متولی اصلی تأمین ناوگان موردنیاز مترو در کشور دانست و گفت: شهرداری قم بهمنظور تأمین ناوگان خط یک مترو قم تعامل همهجانبه و پیگیری مستمر از وزارت کشور را در دستور کار داشته و دارد.
مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: دستگاه حفاری تونل مکانیزه (TBM) بر اساس مفاد قرارداد و نظر مشاور وقت در مالکیت قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) بوده و شهرداری مبلغ 6/4 میلیون یورو بابت تملک آن را پرداخت ننموده است.
مدیرعامل و مدیران سازمان فناوری اطلاعات شهرداری قم از ایستگاه میدان شهید مطهری مترو بازدید نمودند.
به میزبانی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی و با حضور نمایندگان وزرات کشور، مشکلات و موانع راه اندازی فاز نخست مترو قم و همچنین توسعه به سمت مسجد مقدس جمکران، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
مترو قم به عنوان یکی از نمادهای مهم فعالیت جهادی و انقلابی در شرایط تحریم کشور برای اثبات خودباوری و تکیه بر توان داخلی می باشد.
انتشار فراخوان عمومی خرید خدمات مشاوره امکانسنجی ادامه طرح منوریل قم