ســـازمــان قطار شهــری قــم

Qom Urban Railway Organization

كاهش آلودگي و رفع مشكلات زيست محيطي با استفاده از قطارهای شهري

16 آذر 1394

در كارگروه تخصصي مديران عامل سازمان‌ قطارشهري شهرداري كلانشهرهاي كشور عنوان شد. 

image

در كارگروه تخصصي مديران عامل سازمان‌هاي قطار شهري كلانشهرهاي كشور بر گسترش استفاده از مترو و منوريل به منظور كاهش آلودگي هوا و رفع مشكلات زيست محيطي تاكيد شد.

سردار حكمت مديرعامل سازمان قطار شهري شهرداري قم در اين نشست تخصصي گفت: مشكلات مالي در استان قم سيستم حمل و نقل را با مشكل مواجه كرده است و متاسفانه نتوانسته‌ايم به نتيجه مورد نظر برسيم.

وي اذعان داشت: متاسفانه در شهر قم دو پروژه مترو و منوريل كه از مهمترين برنامه‌هاي استاني است به دليل عدم حمايت‌هاي مالي دولت به كندي رو به جلو حركت مي‌كند.

مديرعامل سازمان قطار شهري شهرداري قم بيان داشت: ما در استان تلاش مي كنيم با توجه به همه مشكلات مالي پروژه منوريل را به انجام برسانيم و اميدواريم تا پايان سال جاري  چهار ايستگاه ابتدايي را به بهره برداري برسانيم.

همچنين در اين نشست دكتر منتظري معاون پشتياني مترو تهران نيز گفت: اين پروژه از زيرساخت‌هاي موفق بود كه از سالياني دور در تهران آغاز شده بود.

وي گفت: مترو در كشور موجب صرفه جويي در انرژي و وقت و كاهش آلودگي هوا مي‌شود و اميداريم بتوانيم با اين جلسات سيستم حمل و نقل مترو را در كشور يكپارچه و راه اندازي كنيم.

تگ ها :
آخرین اخبار

آیت الله اعرافی: پیشرفت پروژه مترو قم نسبت به بازدید سال 1397 قابل توجه است

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با حضور در ایستگاه مترو شهید مطهری ضمن بازدید از روند احداث این ایستگاه در جریان آخرین وضعیت اجرای پروژه بزرگ خط یک مترو قم قرار گرفت.


اتصال پردیسان به میدان 72 تن  توسط خط B متروی قم

دکترآقامیری: خط  Bمترو قم از سایت ۵۶۰ هکتاری آغاز و تا میدان ۷۲ تن ادامه خواهد داشت.


افزایش ۵۰۰ درصدی مبلغ اوراق مشارکت سال ۱۴۰۲ متروی قم

مدیرعامل سازمان قطار شهری قم گفت: اوراق مشارکت پروژه کلان متروی قم با افزایش قابل توجه ۵۰۰ درصدی، معادل مبلغ ۲۵ هزار میلیارد ریال توسط وزارت کشور تعیین شد.


برآورد هزینه احداث هر کیلومتر خط 2 مترو قم

هزینه بهاء تمام شده برای هر کیلومتر خط 2 مترو قم، تقریباً 40 الی 45 میلیون یورو برآورد می گردد.


آماده سازی کلیّات پیوست فرهنگی پروژه های سازمان قطار شهری قم

مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: احداث و توسعه زيرساخت پروژه هاي زيربنايي، نقش مهم و موثري را در ارتقاء سطح فرهنگي و اجتماعي استفاده كنندگان و ساكنين مجاور، ايفاء ميكند.


پله برقی های ایستگاه کشاورز در مسیر نصب و راه اندازی

تجهیزات و قطعات پله برقی های ایستگاه کشاورز با پیگیری های صورت گرفته از وزارت صمت و گمرک، ترخیص و به محل کارخانه سازنده حمل شده است.


برگزاری جلسه هیأت مدیره سازمان قطار شهری قم در آذر ماه

جلسه هیأت مدیره سازمان قطار شهری قم با محوریت پروژه منوریل در سالن جلسات این سازمان برگزار گردید.


بهره برداری ایمن از مترو قم با تأمین سامانه سیگنالینگ

سید امید خداشناس: هدف اصلی احداث خط 1 مترو قم اتصال مناطق محروم و کم برخوردار به حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران می باشد.


امکان سنجی مجدد خط B مترو قم

مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: افزایش طول مسیر و تعداد ایستگاه های خط B متروقم پس از بررسی توسط مشاور و موافقت مراجع بالا دستی قطعی می باشد.


مترو قم در مقایسه با سایر شهرها

معاون مالی و پشتیبانی سازمان قطار شهری شهرداری قم: پیشرفت احداث خط 1 مترو قم در مقایسه با سایر خطوط قطار شهری کشور نسبتاً قابل قبول و متناسب با تخصیص اعتبارات دولتی و ... می باشد.