خوشبختانه پروژه مترو در شرايط خوبي به سر ميبرد و ركورد ۲۱ متر حفاري داشتيم كه ميزان قابل قبولي است و به بركت وجود بارگاه حضرت معصومه(س) توانستيم پيشرفت خوبي داشته باشيم.
مديرعامل محترم سازمان قطار شهري قم از حل مشكلات متروي قم خبر داد و نسبت به نحوه پيشرفت اين پروژه ابراز رضايت كرد.
علي اكبر مجد حكمت با اشاره به وضعيت مترو گفت: خوشبختانه پروژه مترو در شرايط خوبي به سر ميبرد و ركورد ۲۱ متر حفاري داشتيم كه ميزان قابل قبولي است و به بركت وجود بارگاه حضرت معصومه(س) توانستيم پيشرفت خوبي داشته باشيم.
ایشان مشكل مالي را اصليترين موضوع بر سر راه مترو دانست و خاطرنشان كرد: مشكل اجرايي، فني و مهندسي در اين پروژه وجود ندارد و فقط به لحاظ مالي مشكلي بوده كه با فروش اوراق مشاركت حل شده است و اعتبار قابل توجهي با پشتيباني شهرداري در اختيار ما قرار گرفته است.
وي به پشتيباني استانداري از اين پروژه اشاره و بيان كرد: استاندار و شهردار قم حامي اين پروژه هستند و در اين صورت مانعي براي ادامه كار نخواهيم داشت و اميدواريم بتوانيم بدون وقفه كار متروي قم را به سرانجام برسانيم.
مديرعامل سازمان قطار شهري قم از اجراي برنامه دو ساله خبر داد و تصريح كرد: با سناريويي كه در نظر گرفته شده قرار است فاز نخست به مرحله بهرهبرداري برسد.
مجد حكمت در ادامه افزود:بنا شده فاز نخست متروراه اندازي شده و دو تا سه ايستگاه آماده شود و راه اندازي قطار نيز در حد دو يا سه راند صورت بگيرد كه قرار داد براي ساخت واگن را دنبال ميكنيم و اگر اين مراحل را پشت سر بگذاريم فاز نخست تا دو سال ديگر به بهره برداري خواهد رسيد.
وي با بيان اينكه شهرداري سهم خود را تامين ميكند تا اين پروژه را فعال نگه داريم، اظهار داشت: با ميزان حفاري كه تا كنون داشتيم اميدواريم بتوانيم در ادامه نيز با حمايت و پشتيباني پيشرفت قابل توجهي داشته باشيم.
معاون بهره برداریسازمان قطار شهری شهرداری قم از تأمین موانع انتهای پروژه خط یک مترو قم با استفاده از توان داخلی و تولیدکنندگان داخلی خبر داد.
مدیر حوزههای علمیه سراسر کشور با حضور در ایستگاه مترو شهید مطهری ضمن بازدید از روند احداث این ایستگاه در جریان آخرین وضعیت اجرای پروژه بزرگ خط یک مترو قم قرار گرفت.
دکترآقامیری: خط Bمترو قم از سایت ۵۶۰ هکتاری آغاز و تا میدان ۷۲ تن ادامه خواهد داشت.
مدیرعامل سازمان قطار شهری قم گفت: اوراق مشارکت پروژه کلان متروی قم با افزایش قابل توجه ۵۰۰ درصدی، معادل مبلغ ۲۵ هزار میلیارد ریال توسط وزارت کشور تعیین شد.
هزینه بهاء تمام شده برای هر کیلومتر خط 2 مترو قم، تقریباً 40 الی 45 میلیون یورو برآورد می گردد.
مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: احداث و توسعه زيرساخت پروژه هاي زيربنايي، نقش مهم و موثري را در ارتقاء سطح فرهنگي و اجتماعي استفاده كنندگان و ساكنين مجاور، ايفاء ميكند.
تجهیزات و قطعات پله برقی های ایستگاه کشاورز با پیگیری های صورت گرفته از وزارت صمت و گمرک، ترخیص و به محل کارخانه سازنده حمل شده است.
جلسه هیأت مدیره سازمان قطار شهری قم با محوریت پروژه منوریل در سالن جلسات این سازمان برگزار گردید.
سید امید خداشناس: هدف اصلی احداث خط 1 مترو قم اتصال مناطق محروم و کم برخوردار به حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران می باشد.
مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: افزایش طول مسیر و تعداد ایستگاه های خط B متروقم پس از بررسی توسط مشاور و موافقت مراجع بالا دستی قطعی می باشد.