مدیرعامل سازمان قطار شهری قم با اشاره به اولویتبندی تجهیزات لازم در پروژه قطار شهری در 9 بسته از اجرای 17 مناقصه برای تأمین این تجهیزات خبر داد
مدیرعامل سازمان قطار شهری قم، با اشاره به اولویت بندی تأمین تجهیزات فاز اول راه اندازی پروژه خط یک مترو، از برگزاری ۱۷ مناقصه برای تأمین این تجهیزات خبر داد که تاکنون ۱۴ مورد از آنها منجر به عقد قرارداد با تأمین کننده شده و تجهیزات مذکور در حال تولید است.
منصور درویشی در گفتوگو با شهرنیوز، با اشاره به برخی از تجهیزات مورد نیاز خط یک مترو، اظهار داشت: در این پروژه، از ابتدا، موضوع تأمین تجهیزات مترو را در قالب ۹ بسته تفکیک کردیم که فرایندهای مهندسی خرید آنها در سالهای گذشته انجام گرفته است.
مدیرعامل سازمان قطار شهری قم افزود: از ابتدای بهمن ماه ۹۸، نسبت به برگزاری مناقصات تأمین تجهیزات، به ترتیب اولویتهایی پروژه اقدام شده است.
درویشی با بیان اینکه پیشرفتهای خوبی در زمینه عملیات اجرایی در تونل و ایستگاه ها صورت گرفته است، همچنین تصریح کرد: تأمین ناوگان، انجام روسازی مسیر و دپو، تأمین توان و برق رسانی به مترو، در اولویت یک پروژه قرار گرفتهاند و مناقصه دیگر تجهیزات مترویی مانند تهویه، اطفای حریق، مخابرات، آسانسور و پله برقی نیز توسط پیمانکار انجام شده است.
وی با بیان اینکه از ۱۷مورد مناقصهای که در یک سال گذشته برگزار شده، ۱۴ مورد آن منجر به قرارداد با تأمین کننده شده است، افزود: پیش پرداخت قراردادهای مذکور، پرداخت شده و با نظارت سازمان قطار شهری، فرآیند ساخت تجهیزات هم توسط سازندهها در حال انجام است.
معاون بهره برداریسازمان قطار شهری شهرداری قم از تأمین موانع انتهای پروژه خط یک مترو قم با استفاده از توان داخلی و تولیدکنندگان داخلی خبر داد.
مدیر حوزههای علمیه سراسر کشور با حضور در ایستگاه مترو شهید مطهری ضمن بازدید از روند احداث این ایستگاه در جریان آخرین وضعیت اجرای پروژه بزرگ خط یک مترو قم قرار گرفت.
دکترآقامیری: خط Bمترو قم از سایت ۵۶۰ هکتاری آغاز و تا میدان ۷۲ تن ادامه خواهد داشت.
مدیرعامل سازمان قطار شهری قم گفت: اوراق مشارکت پروژه کلان متروی قم با افزایش قابل توجه ۵۰۰ درصدی، معادل مبلغ ۲۵ هزار میلیارد ریال توسط وزارت کشور تعیین شد.
هزینه بهاء تمام شده برای هر کیلومتر خط 2 مترو قم، تقریباً 40 الی 45 میلیون یورو برآورد می گردد.
مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: احداث و توسعه زيرساخت پروژه هاي زيربنايي، نقش مهم و موثري را در ارتقاء سطح فرهنگي و اجتماعي استفاده كنندگان و ساكنين مجاور، ايفاء ميكند.
تجهیزات و قطعات پله برقی های ایستگاه کشاورز با پیگیری های صورت گرفته از وزارت صمت و گمرک، ترخیص و به محل کارخانه سازنده حمل شده است.
جلسه هیأت مدیره سازمان قطار شهری قم با محوریت پروژه منوریل در سالن جلسات این سازمان برگزار گردید.
سید امید خداشناس: هدف اصلی احداث خط 1 مترو قم اتصال مناطق محروم و کم برخوردار به حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران می باشد.
مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: افزایش طول مسیر و تعداد ایستگاه های خط B متروقم پس از بررسی توسط مشاور و موافقت مراجع بالا دستی قطعی می باشد.