ســـازمــان قطار شهــری قــم

Qom Urban Railway Organization

تولید تابلوهای DCمترو در ایران و با استفاده از تکنولوژی روز دنیا

13 بهمن 1399

مدیرعامل سازمان قطار شهری قم با اشاره به تولید تابلوهای DCمترو در ایران، با استفاده از تکنولوژی روز دنیا از تأمین تمام رکتیفایرهای موردنیاز مترو قم در ایران خبر داد.

image

منصور درویشی در گفت‌وگو با شهرنیوز، با اشاره به تولید تابلوهای Dc موردنیاز پروژه متروی قم در ایران، اظهار داشت: با انتقال تکنولوژی این تابلوها توسط شرکت نوآوران برق آریا در ایران تولید می‌شود.

مدیرعامل سازمان قطار شهری قم بابیان اینکه ترانس‌های LPS نیز به شرکت ایرانی ایران ترانسفو واگذارشده است، بیان کرد: رکتیفایرهای مترو که همیشه در صنعت ریلی کشور از شرکت خارجی تهیه می‌شد برای اولین بار در پروژه قطار شهری قم ‌تمامی رکتیفایرهای مترو توسط جهاد دانشگاهی علم و صنعت تولید می‌شود.

درویشی افزود: دیگر قطارهای شهری ها در کشور هم بعضا از این تجهیزات استفاده کرده‌اند اما عمدتاً در دو یا سه ایستگاه یا به‌عنوان پشتیبانی سیستم‌های اصلی که خارجی بودند استفاده‌شده است اما در کل پروژه قطارشهری قم، از رکتیفایر جهاد دانشگاهی استفاده خواهیم کرد.**

تگ ها :
آخرین اخبار

آیت الله اعرافی: پیشرفت پروژه مترو قم نسبت به بازدید سال 1397 قابل توجه است

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با حضور در ایستگاه مترو شهید مطهری ضمن بازدید از روند احداث این ایستگاه در جریان آخرین وضعیت اجرای پروژه بزرگ خط یک مترو قم قرار گرفت.


اتصال پردیسان به میدان 72 تن  توسط خط B متروی قم

دکترآقامیری: خط  Bمترو قم از سایت ۵۶۰ هکتاری آغاز و تا میدان ۷۲ تن ادامه خواهد داشت.


افزایش ۵۰۰ درصدی مبلغ اوراق مشارکت سال ۱۴۰۲ متروی قم

مدیرعامل سازمان قطار شهری قم گفت: اوراق مشارکت پروژه کلان متروی قم با افزایش قابل توجه ۵۰۰ درصدی، معادل مبلغ ۲۵ هزار میلیارد ریال توسط وزارت کشور تعیین شد.


برآورد هزینه احداث هر کیلومتر خط 2 مترو قم

هزینه بهاء تمام شده برای هر کیلومتر خط 2 مترو قم، تقریباً 40 الی 45 میلیون یورو برآورد می گردد.


آماده سازی کلیّات پیوست فرهنگی پروژه های سازمان قطار شهری قم

مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: احداث و توسعه زيرساخت پروژه هاي زيربنايي، نقش مهم و موثري را در ارتقاء سطح فرهنگي و اجتماعي استفاده كنندگان و ساكنين مجاور، ايفاء ميكند.


پله برقی های ایستگاه کشاورز در مسیر نصب و راه اندازی

تجهیزات و قطعات پله برقی های ایستگاه کشاورز با پیگیری های صورت گرفته از وزارت صمت و گمرک، ترخیص و به محل کارخانه سازنده حمل شده است.


برگزاری جلسه هیأت مدیره سازمان قطار شهری قم در آذر ماه

جلسه هیأت مدیره سازمان قطار شهری قم با محوریت پروژه منوریل در سالن جلسات این سازمان برگزار گردید.


بهره برداری ایمن از مترو قم با تأمین سامانه سیگنالینگ

سید امید خداشناس: هدف اصلی احداث خط 1 مترو قم اتصال مناطق محروم و کم برخوردار به حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران می باشد.


امکان سنجی مجدد خط B مترو قم

مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: افزایش طول مسیر و تعداد ایستگاه های خط B متروقم پس از بررسی توسط مشاور و موافقت مراجع بالا دستی قطعی می باشد.


مترو قم در مقایسه با سایر شهرها

معاون مالی و پشتیبانی سازمان قطار شهری شهرداری قم: پیشرفت احداث خط 1 مترو قم در مقایسه با سایر خطوط قطار شهری کشور نسبتاً قابل قبول و متناسب با تخصیص اعتبارات دولتی و ... می باشد.