استاندار قم خواستار تسریع در اجرای متروی قم شد و گفت: فاز نخست این طرح خردادماه ۱۴۰۰ افتتاح میشود.
به گزارش شهرنیوز، بهرام سرمست در نشست بررسی آخرین وضعیت مترو قم با قدردانی از تلاشهای صورت گرفته برای اجرای این پروژه، اظهار داشت: این پروژه موردحمایت تمامی دستگاههای استان و از مهمترین طرحهای شهری به شمار میرود.
استاندار قم افزود: در جلسهای که در حضور معاون اول رئیسجمهور برگزار شد، خوشبختانه صورتجلسهای بهمنظور تأمین دو رام از قطارهای شهری مشهد به این طرح اختصاص یافت که در تماس با مدیرعامل مترو مشهد و شهردار مشهد نیز قول گرفتهشده و صورتجلسه شد و مقرر شد آنان بازدیدی از پیشرفت پروژه برای اختصاص این واگنها داشته باشند.
سرمست با تأکید بر اینکه طبق وعدهها باید تا پایان خرداد فاز نخست خط یک به بهرهبرداری برسد، تصریح کرد: پیشرفت طرح خوب است ولی با این سرعت ما نمیتوانیم، افتتاح فاز یک مترو را به خرداد برسانیم و که بهطور حتم باید سه شیفت کار شود.
وی با قدردانی از اقدامات سردار محمد در پیشبرد مترو قم، گفت: انتظار داریم این تغییر و تحول، در این پروژه و پیشرفت آن تأثیر نداشته باشد و مشکلات حل شود تا بتوانیم در موعد مقرر به بهرهبرداری برسانیم.
استاندار قم با تأکید بر اینکه برای بهرهبرداری از خط یک قطار شهری تعهد داریم، خاطرنشان کرد: شورا، شهرداری، نمایندگان مجلس و سایر مسئولان اهتمام ویژه به مترو قم دارند و قرارگاه خاتمالانبیا نیز پایکار است.
سرمست مترو قم را از پروژههای مهم زیربنایی و اساسی در شهر دانست که باید کار بهصورت سه شیفت دنبال شود، ابراز کرد: در وضعیت موجود مقداری از زمانبندی عقب هستیم و باید جبران شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اختصاص ۴۵۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت به مترو قم در اواخر سال گذشته، عنوان کرد: این پروژه مشکل مالی ندارد و از قرارگاه خاتمالانبیا انتظار داریم با عزمی جدیتر از قبل کمک کرده و برای شهر کریمه اهلبیت(ع) پروژهای ماندگار تحویل دهد.
استاندار قم همچنین در مورد مشکلات سیمان و فولاد پروژه قطار شهری قم نیز اظهار داشت: موضوع سیمان و فولاد از فولاد کاشان و سیمان نیزار پیگیری تا به نتیجه برسد.*
جلسه هیأت مدیره سازمان قطار شهری قم با محوریت پروژه منوریل در سالن جلسات این سازمان برگزار گردید.
مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: افزایش طول مسیر و تعداد ایستگاه های خط B متروقم پس از بررسی توسط مشاور و موافقت مراجع بالا دستی قطعی می باشد.
معاون مالی و پشتیبانی سازمان قطار شهری شهرداری قم: پیشرفت احداث خط 1 مترو قم در مقایسه با سایر خطوط قطار شهری کشور نسبتاً قابل قبول و متناسب با تخصیص اعتبارات دولتی و ... می باشد.
معاون فنی و اجرایی سازمان قطار شهری شهرداری قم: با استفاده از تجربه های شهرهای دیگر در ساخت و اجرای مترو و مدیریت هزینه ها، شاهد کاهش قابل توجه هزینه های اجرای تونل مکانیزه مترو قم بوده ایم.
مدیرعامل سازمان قطار شهری شهرداری قم وزارت کشور را متولی اصلی تأمین ناوگان موردنیاز مترو در کشور دانست و گفت: شهرداری قم بهمنظور تأمین ناوگان خط یک مترو قم تعامل همهجانبه و پیگیری مستمر از وزارت کشور را در دستور کار داشته و دارد.
مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: دستگاه حفاری تونل مکانیزه (TBM) بر اساس مفاد قرارداد و نظر مشاور وقت در مالکیت قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) بوده و شهرداری مبلغ 6/4 میلیون یورو بابت تملک آن را پرداخت ننموده است.
مدیرعامل و مدیران سازمان فناوری اطلاعات شهرداری قم از ایستگاه میدان شهید مطهری مترو بازدید نمودند.
به میزبانی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی و با حضور نمایندگان وزرات کشور، مشکلات و موانع راه اندازی فاز نخست مترو قم و همچنین توسعه به سمت مسجد مقدس جمکران، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
مترو قم به عنوان یکی از نمادهای مهم فعالیت جهادی و انقلابی در شرایط تحریم کشور برای اثبات خودباوری و تکیه بر توان داخلی می باشد.
انتشار فراخوان عمومی خرید خدمات مشاوره امکانسنجی ادامه طرح منوریل قم