در حاشیه سفر رئیسجمهور و هیئت همراه به استان قم، آخرین وضعیت پروژه احداث متروی قم در جلسهای با حضور وزیر کشور در شهرداری قم بررسی شد.
به گزارش شهرنیوز؛ در جلسهای با حضور دکتر جاحمد وحیدی وزیر کشور به همراه جمالینژاد معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور، حجتالاسلاموالمسلمین مجتبی ذوالنوری نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، دکتر سید مرتضی سقائیاننژاد شهردار قم، درویشی مدیرعامل سازمان قطار شهری و جمعی دیگر از مدیران و نمایندگان پیمانکار پروژه مسائل و مشکلات احداث خط یک مترو قم موردبررسی قرار گرفت.
در این جلسه که در سالن جلسات دفتر شهردار قم برگزار شد؛ ضمن ارائه گزارش آخرین وضعیت احداث این پروژه، مشکلات مختلف ازجمله تأمین ناوگان و واگنهای موردنیاز، بودجه و هزینههای احداث و تکمیل آن و همچنین اعتبارات و دیون دولتی در پروژه مترو قم مطرح شد.
عملیات اجرایی احداث خط یک مترو قم از سال ۱۳۸۸ در مسیری به طول ۱۴ کیلومتر در شهر قم آغازشده و فاز نخست این خط به طول ۵.۸ کیلومتر پس از ۱۲ سال و با رفع مشکلات مختلف در حال حاضر آماده انجام تست گرم است.
شهردار قم از قطعی شدن تخصیص ۲۳ هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت از سوی بانک مرکزی به شهرداری قم برای پروژه قطار شهری و حملونقل عمومی خبر داد.
مدیر عامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری قم، ضمن بازدید از تونل سنتی مترو، از دریافت مجوز انتشار ۱۹۰۰۰ میلیارد ریال اوراق مشارکت در واسپین ساعات پایانی سالجاری، برای سال آینده خبر داد.
شهردار قم از رعایت کامل آخرین استانداردهای تجهیزاتی و فنی در اجرای پروژه مترو قم خبر داد و گفت: بهرهبرداری از فاز نخست خط یک پروژه مترو قم به شرط تأمین ناوگان در کمترین زمان به انجام خواهد رسید.
مدیر عامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری قم از ارزش یک میلیون یورویی خودرو امداد نجات مترو قم خبر داد و گفت: این خودرو به همراه تجهیزات جانبی در روزهای گذشته تحویل پروژه مترو قم شده است.
شهردار قم صبح امروز از مجموعه سایت دپو، ساختمان مرکز فرمان و مدیریت و انبار تجهیزات مترو قم بازدید کرد.
مدیرعامل سازمان حملونقل ریلی قم گفت: سال ۱۴۰۳ و همزمان با ورود خودروی امداد و نجات (Rescue car) تکمیل ساختمان مرکز فرمان و بهرهبرداری مترو قم برای سازمان حملونقل ریلی قم انجام شد.
شهردار قم گفت: بودجه شهرداری قم در سال ۱۴۰۳ به تحقق بالای صددرصدی خواهد رسید و این نشاندهنده برنامهمحور بودن مجموعه است.
رئیسکل دادگستری استان قم گفت: با توجه به جمعیت شهر قم و نیازهای حمل و نقلی ضرورت دارد که خط دوم متروی قم اجرایی شود.
کاشت حدود ۵۰۰ اصله درخت مثمر در طول هفته درختکاری در محوطه فضای سبز دپو مترو قم صورت گرفت.
مدیرعامل سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم گفت: تاکنون ۷۵۰ متر از تونل سنتی در کارگاه جمکران در عمق ۱۲ تا ۱۵ متری زمین حفاری شده و پس از تکمیل این پروژه، محدوده شمال غرب شهر قم به جنوب شرق شهر و مسجد مقدس جمکران متصل خواهد شد.