شهردار قم گفت: مونوریل با نقدهایی که به آن بوده، حتما تعیین تکلیف شود، اما برای این کار باید از توانِ بخش خصوصی استفاده کرد.
به گزارش شهرنیوز، دکتر سید مرتضی سقائیاننژاد با تأکید بر اینکه مونوریل باید حتماً تعیین تکلیف شود اظهار داشت: باید در قالب یک طرح، کاربردی را برای این پروژه مشخص کنیم تا در اسرع وقت تکمیل و مورداستفاده قرار بگیرد.
وی بابیان اینکه کاربری گردشگری ازجمله مسائلی است که میتوان برای مونوریل قم متصور شد گفت: این کار باید از طریق بخش خصوصی انجام شود.
شهردار قم با اشاره به اینکه اعتبارسنجی و اهلیت سنجی سرمایهگذاران برای ورود به پروژه مونوریل باید ازجمله اقدامات سازمان سرمایهگذاری شهرداری قم باشد گفت: پیشنهادهایی هم از سوی برخی سرمایهگذاران بخش خصوصی مطرحشده که باید به جد در دستور کار قرار گیرد.
وی افزود: اگر بتوانیم مونوریل را بهطورکلی واگذار کرده و دخالتی در این پروژه نداشته باشیم، یک موقعیت ایدهآل خواهد بود.
سقائیاننژاد اضافه کرد: پروژه مونوریل که موردبحث و نقد بوده بهنوعی با توان بخش خصوصی تعیین تکلیف میشود.
مونوریل قم بهعنوان اولین خط مونوریل کشور به طول ۷/۴ کیلومتر و با ۵ ایستگاه (در فاز اول) از سال ۱۳۸۸ آغاز به کار کرد و تاکنون به علت مشکلات اقتصادی و حقوقی به پایان نرسیده است. در سفر اخیر رئیسجمهور محترم به قم، مونوریل ازجمله پروژههایی بود که مورد تأکید قرارگرفته و کارگروهی برای تعیین تکلیف آن تشکیل شد.
مونوریل باید توسط بخش خصوصی تکمیل شود
شهردار قم گفت: مونوریل با نقدهایی که به آن بوده، حتما تعیین تکلیف شود، اما برای این کار باید از توانِ بخش خصوصی استفاده کرد.
استاندار قم: به واسطه زحمات همکاران شهرداری و سازمان قطار شهری، اقدامات خوبی در پروژه مترو قم صورت گرفته است.
مدیر عامل سازمان قطار شهري قم، برق دار شدن فاز نخست خط یک مترو را گام مهمی در جهت راه اندازی و بهره برداری از این پروژه کلان در جهت خدمت رسانی به شهروندان دانست.
انگشت باف مدیر عامل سازمان قطار شهري قم با صدور پیامی ضمن تقدیر از تلاش های کارگران زحمتکش پروژه های مترو و منوریل، فرا رسیدن هفته کار و کارگر را تبریک گفت.
معاون بهره برداری سازمان قطار شهری قم: استفاده از توان و ظرفیت های شرکت های دانش بنیان و توانمند داخلی از ابتدای پروژه مترو قم تا کنون در اولویت های سازمان قطار شهری قرار داشته است.
معاون بهره برداریسازمان قطار شهری شهرداری قم از تأمین موانع انتهای پروژه خط یک مترو قم با استفاده از توان داخلی و تولیدکنندگان داخلی خبر داد.
مدیر حوزههای علمیه سراسر کشور با حضور در ایستگاه مترو شهید مطهری ضمن بازدید از روند احداث این ایستگاه در جریان آخرین وضعیت اجرای پروژه بزرگ خط یک مترو قم قرار گرفت.
دکترآقامیری: خط Bمترو قم از سایت ۵۶۰ هکتاری آغاز و تا میدان ۷۲ تن ادامه خواهد داشت.
مدیرعامل سازمان قطار شهری قم گفت: اوراق مشارکت پروژه کلان متروی قم با افزایش قابل توجه ۵۰۰ درصدی، معادل مبلغ ۲۵ هزار میلیارد ریال توسط وزارت کشور تعیین شد.
هزینه بهاء تمام شده برای هر کیلومتر خط 2 مترو قم، تقریباً 40 الی 45 میلیون یورو برآورد می گردد.
مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: احداث و توسعه زيرساخت پروژه هاي زيربنايي، نقش مهم و موثري را در ارتقاء سطح فرهنگي و اجتماعي استفاده كنندگان و ساكنين مجاور، ايفاء ميكند.