ســـازمــان قطار شهــری قــم

Qom Urban Railway Organization

مونوریل باید توسط بخش خصوصی تکمیل شود

04 بهمن 1400

شهردار قم گفت: مونوریل با نقدهایی که به آن بوده، حتما تعیین تکلیف شود، اما برای این کار باید از توانِ بخش خصوصی استفاده کرد.

image


به گزارش شهرنیوز، دکتر سید مرتضی سقائیان‌نژاد با تأکید بر اینکه مونوریل باید حتماً تعیین تکلیف شود اظهار داشت: باید در قالب یک طرح، کاربردی را برای این پروژه مشخص کنیم تا در اسرع وقت تکمیل و مورداستفاده قرار بگیرد.

وی بابیان اینکه کاربری گردشگری ازجمله مسائلی است که می‌توان برای مونوریل قم متصور شد گفت: این کار باید از طریق بخش خصوصی انجام شود.

شهردار قم با اشاره به اینکه اعتبارسنجی و اهلیت سنجی سرمایه‌گذاران برای ورود به پروژه مونوریل باید ازجمله اقدامات سازمان سرمایه‌گذاری شهرداری قم باشد گفت: پیشنهادهایی هم از سوی برخی سرمایه‌گذاران بخش خصوصی مطرح‌شده که باید به جد در دستور کار قرار گیرد.

وی افزود: اگر بتوانیم مونوریل را به‌طورکلی واگذار کرده و دخالتی در این پروژه نداشته باشیم، یک موقعیت ایده‌آل خواهد بود.

سقائیان‌نژاد اضافه کرد: پروژه‌ مونوریل که موردبحث و نقد بوده به‌نوعی با توان بخش خصوصی تعیین تکلیف می‌شود.

مونوریل قم به‌عنوان اولین خط مونوریل کشور به طول ۷/۴ کیلومتر و با ۵ ایستگاه (در فاز اول) از سال ۱۳۸۸ آغاز به کار کرد و تاکنون به علت مشکلات اقتصادی و حقوقی به پایان نرسیده است. در سفر اخیر رئیس‌جمهور محترم به قم، مونوریل ازجمله پروژه‌هایی بود که مورد تأکید قرارگرفته و کارگروهی برای تعیین تکلیف آن تشکیل شد.

مونوریل باید توسط بخش خصوصی تکمیل شود
شهردار قم گفت: مونوریل با نقدهایی که به آن بوده، حتما تعیین تکلیف شود، اما برای این کار باید از توانِ بخش خصوصی استفاده کرد.

تگ ها :
آخرین اخبار

کاهش شدید اعتبارات و افزایش هزینه ها، مهمترین عامل تأخیر در اجرای مترو قم

مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: کاهش اعتبارات مورد نیاز و افزایش چند برابری نرخ تجهیزات و مصالح طی سالهای اخیر ، مهمترین عامل تاخیر در اجرای مترو قم می باشد.


فرونشست سطحی زمین در خیابان امامزاده ابراهیم(ع) ارتباطی با مترو قم ندارد

مدیر پروژه ایستگاه A12 مترو قم: فرونشست سطحی زمین در خیابان امامزاده ابراهیم(ع) در اثر مشکلات تأسیسات زیر سطحی بوده و ارتباطی به عملیات اجرای پروژه مترو ندارد.


بازدید مدیر عامل سازمان قطار شهری قم از کارگاه عمرانی مصلی تهران

مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم از کارگاه عمرانی مصلی تهران بازدید نمود.


"محمد رضا انگشت باف" مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم شد

بنا به پیشنهاد شهردار قم و با حکم استاندار قم، محمدرضا انگشت باف به عنوان مدیر عامل سازمان قطارشهری شهرداری قم منصوب شد.


برنامه توسعه مترو قم به سمت مسجد مقدس جمکران

تکمیل فاز نخست و توسعه فاز دوم خط 1 مترو قم نیازمند تخصیص و تزریق به موقع منابع مالی می باشد.


تامین و حمل تجهیزات سامانه تهویه، اعلام و اطفاء حریق پروژه مترو قم

تجهیزات سامانه تهویه و اعلام حریق، ساخته شده توسط متخصصان داخلی وارد پروژه مترو قم گردید.


"محمدرضا فرزانگان" رئيس اداره نگهداري و تعميرات سازمان قطار شهری شهرداری قم شد

با حکم سرپرست سازمان قطار شهری شهرداری قم، محمدرضا فرزانگان به عنوان رئيس اداره نگهداري و تعميرات قطار شهری شهرداری قم منصوب شد.


"سید محمد حسین رضوان کریمی" رئيس اداره طراحي و مهندسي سازمان قطار شهری شهرداری قم شد

با حکم سرپرست سازمان قطار شهری شهرداری قم، سید محمد حسین رضوان کریمی به عنوان رئيس اداره طراحي و مهندسي سازمان قطار شهری شهرداری قم منصوب شد.


"رسول روستايي زاده" سرپرست اداره سرمايه انساني سازمان قطار شهری شهرداری قم شد

با حکم سرپرست سازمان قطار شهری شهرداری قم، رسول روستایی زاده به عنوان سرپرست اداره سرمايه انساني سازمان قطار شهری شهرداری قم منصوب شد.


ایستگاه مترو شهید مطهری قم آماده بهره‌برداری گردید

مدیر پروژه ایستگاه شهید مطهری مترو قم: با تکمیل ساختمان و انتقال و نصب بخش زیادی از تجهیزات، ایستگاه شهید مطهری آماده بهره برداری می باشد.