مدیر عامل سازمان قطار شهری قم بیان داشت با برنامه ریزی های صورت گرفته جهت پیشبرد اهداف ساخت و توسعه فاز نخست خط ۱ مترو، امیدواریم با برطرف کردن موانع سال گذشته بتوانیم تا نیمه اول سال جاری تست گرم مترو را انجام دهیم.(تاریخ انتشار۱۴۰۱/۰۲/۰۴)
به گزارش واحد خبر سازمان قطار شهری قم، مهندس منصور درویشی با اشاره به تحریم های ظالمانه و عدم تأمین ناوگان به عنوان اصلی ترین دلایل تاخیر در تست سرد وگرم به پیشرفت های مناسب اخیر در پیشبرد فاز نخست خط ۱ مترو بیان داشت: با پیش بینی های انجام شده در خصوص تأمین منابع مالی بموقع، تجهیزات و ناوگان مورد نیاز امیدواریم شاهد انجام تست گرم تا ۶ ماه آینده باشیم.
مهندس درویشی ضمن بیان برکات سفر اخیر ریاست محترم جمهوری به شهر مقدس قم برای پروژه مترو افزود: سال گذشته تخصیص بودجه طرح قطار شهری قم به صورت صد در صد بعلاوه کمک نقدی بیش از ۱۰۰ میلیارد ریالی برای مترو قم انجام گرفته و سقف اوراق مشارکت سال ۱۴۰۰ مترو نیز به ۶۰۰۰ میلیارد ریال افزایش پیدا کرده است که در سال جاری هزینه خواهد شد.
مدیر عامل سازمان قطار شهری قم در خصوص تأمین ناوگان مورد نیاز عنوان کرد: جهت تست سرد وگرم نیاز به ۱ رام قطار می باشد که در حال مذاکره برای انعقاد قرارداد استقراض با شرکت بهره برداری تهران هستیم و هم چنین برای مسافرگیری فاز نخست خط ۱ مترو، حداقل نیاز به ۳ رام قطار می باشد که هم اکنون مذاکره جهت خرید یا استقراض در دستور کار قرار دارد.
وی با ارائه گزارش تکمیل پست برق 63/20 کیلو ولت نواب و آمادگی صددرصدی خدمت رسانی آن در پروژه مترو عرضه داشت؛ تمهیدات لازم در خصوص تأمین تجهیزات مورد نیاز و برگزاری مناقصات آنها از جمله پله برقی و آسانسور و نیز ماشین آلات تخصصی ریلی و تکمیل سیستم های تهویه، مخابرات، اعلام حریق و ... در حال انجام می باشد.
مهندس درویشی با اشاره به پیشرفت عمرانی مسیر و ایستگاه های فاز اول ارائه داشت: فاز نخست خط ۱ مترو، مسیری به طول ۶ کیلومتر با ۶ ایستگاه از قلعه کامکار تا میدان شهید مطهری را شامل می گردد که عملیات روسازی و ریل گذاری آن به اتمام رسیده و نصب اغلب تجهیزات مربوطه در ایستگاه های مسافرگیری فاز اول شامل ایستگاه میدان مطهری و کشاورز انجام شده است و با عنایت به عملیات عمرانی ایستگاه ها با پیشرفت میانگین حدود بیش از ۹۰ درصدی، این فاز آماده انجام بهره برداری اولیه می باشد.
مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: کاهش اعتبارات مورد نیاز و افزایش چند برابری نرخ تجهیزات و مصالح طی سالهای اخیر ، مهمترین عامل تاخیر در اجرای مترو قم می باشد.
مدیر پروژه ایستگاه A12 مترو قم: فرونشست سطحی زمین در خیابان امامزاده ابراهیم(ع) در اثر مشکلات تأسیسات زیر سطحی بوده و ارتباطی به عملیات اجرای پروژه مترو ندارد.
مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم از کارگاه عمرانی مصلی تهران بازدید نمود.
بنا به پیشنهاد شهردار قم و با حکم استاندار قم، محمدرضا انگشت باف به عنوان مدیر عامل سازمان قطارشهری شهرداری قم منصوب شد.
تکمیل فاز نخست و توسعه فاز دوم خط 1 مترو قم نیازمند تخصیص و تزریق به موقع منابع مالی می باشد.
تجهیزات سامانه تهویه و اعلام حریق، ساخته شده توسط متخصصان داخلی وارد پروژه مترو قم گردید.
با حکم سرپرست سازمان قطار شهری شهرداری قم، محمدرضا فرزانگان به عنوان رئيس اداره نگهداري و تعميرات قطار شهری شهرداری قم منصوب شد.
با حکم سرپرست سازمان قطار شهری شهرداری قم، سید محمد حسین رضوان کریمی به عنوان رئيس اداره طراحي و مهندسي سازمان قطار شهری شهرداری قم منصوب شد.
با حکم سرپرست سازمان قطار شهری شهرداری قم، رسول روستایی زاده به عنوان سرپرست اداره سرمايه انساني سازمان قطار شهری شهرداری قم منصوب شد.
مدیر پروژه ایستگاه شهید مطهری مترو قم: با تکمیل ساختمان و انتقال و نصب بخش زیادی از تجهیزات، ایستگاه شهید مطهری آماده بهره برداری می باشد.