به گزارش واحد روابط عمومی سازمان قطار شهری قم، مهندس ابراهیم نیلیه گفت: عملیات اجرایی احداث ایستگاه مترو میدان شهید مطهری شروع شد. (95/2/5)
ایشان ضمن تبریک احداث این ایستگاه به مردم شریف شهر و مدیران شهری افزود طبق برنامه قرار بود عملیات اجرایی احداث این ایستگاه قبل از ایام عید نوروز صورت پذیرد ولی به علت مشکلات ترافیکی محتمل برای مسافرین نوروزی، این عملیات به بعد از ایام عید موکول شد.
وی ضمن عذرخواهی از مردم شریف شهر قم بابت مشکلات ترافیکی پیش آمده بیان داشت: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته با پیمانکار مقرر گشته عملیات اجرایی این ایستگاه به واسطه وجود حساسیت های ترافیکی آن بیش از 8 ماه طول نکشد.
مدیر عامل سازمان قطار شهری قم ادامه داد این ایستگاه نقطه تلاقی کریدور خط A متروی قم با کریدور منوریل
می باشد.
ایشان با اشاره به حفاری تونل مکانیزه مترو تا مرز 7380 متر از منطقه قلعه کامکار به میدان ولیعصر عج افزود هم اکنون دستگاه عظیم حفاری TBM در نزدیکی بیمارستان نکوئی قرار دارد و طبق زمانبندی، مقرر شده با احداث ایستگاه های مسیر از قلعه کامکار تا میدان مطهری در حداقل زمان ممکن به اتمام برسد.
اولین جلسه هیئت مدیره سازمان حمل و نقل ریلی به ریاست دکتر عظیمی و با حضور تمامی اعضاء در سالن جلسات این سازمان، برگزار شد.
با هدف تسریع در بهرهبرداری خط Aمترو قم مصوبه یک رام ۵ واگنه از شرکت واگنسازی پارس وابسته به شرکت مپنا، در یکصد و هفتادمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر قم مورد بررسی قرار گرفت.
رئیس شورای اسلامی شهر قم گفت: انتظار داریم که امسال واگنهای متروی قم تامین شده و خط نخست متروی قم راهاندازی شود.
پس از سالها تاخیر، حاشیهسازی و دو بار حذف از دستور کار، خط دوم متروی قم بار دیگر بهطور جدی روی میز تصمیمگیری قرار گرفت و اینبار با تأیید شورای عالی ترافیک کشور همراه شد؛ پروژهای ۲۸ کیلومتری در محور شمال-جنوب که با ۲۱ ایستگاه قرار است در صورت بازشدن گرههای چندین ساله اداری و مدیریتی و اعتباری، به یکی از اساسیترین نیازهای کلانشهر قم پاسخ دهد: حملونقل انبوهبر، پاک و پایدار.
استاندار قم با اشاره به اینکه در شهر قم مراکز اقامتی مناسبی برای زائران نداریم، گفت: باید دست به دست یکدیگر شرایطی را فراهم کنیم تا سرمایهگذاران در این شهر حضور پررنگتری داشته باشند.
رئیس شورای اسلامی شهر قم گفت: مردم پردیسان برای حملونقل به خطوط انبوهبر نیاز دارند و از دولت تقاضا داریم تا از ظرفیت اراضی دولتی برای پشتیبانی این پروژه استفاده کند.
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر پیگیری وزارت کشور برای تأمین واگنهای خط یک مترو، از تصویب احیای خط دوم متروی قم در شورای ترافیک با هدف خدمت رسانی به نقاط پرجمعیت شهر قم خبر داد.
سخنگوی شورای اسلامی شهر قم با اعلام ابلاغ حکم دکتر عظیمی به عنوان شهردار کلانشهر قم گفت: با توجه به وصول پاسخ مثبت استعلام و تکمیل مراحل قانونی، حکم دکتر فرامرز عظیمی به عنوان شهردار قم از سوی وزیر کشور صادر و به استان ابلاغ شد.
معاون حملونقل و ترافیک شهرداری قم گفت: مطالعات امکانسنجی خط B حملونقل ریلی قم هماکنون با پیشرفت ۵۰ درصدی در حال انجام است و پیشبینی میشود عملیات اجرایی خط از سال آینده آغاز شود.
استاندار قم با اشاره به پیشرفتهای قابل توجه پروژه مترو قم گفت: با همکاری شرکت صنایع الکترونیک ایران، سیستمهای نوین کنترل و مدیریت ریلی برای مترو قم طراحی و اجرا خواهد شد تا شاهد بهرهبرداری هرچه بهتر از این پروژه حیاتی باشیم.