ســـازمــان قطار شهــری قــم

Qom Urban Railway Organization

استقبال از حضور پیمانکاران دست دوم بومی در پروژه مترو قم

31 شهریور 1401

عماد معینی رئیس اداره نظارت سازمان قطار شهری قم بیان کرد: با توجه به برنامه زمانبندی بهره برداری از فاز نخست خط ۱ مترو، علاوه بر همکاری با پیمانکاران و سازندگان ذیصلاح و توانمند بومی از حضور سایر پیمانکاران نیز استقبال می گردد.(تاریخ انتشار ۱۴۰۱/۰۶/۳۱)

image

به گزارش واحد خبر سازمان قطار شهری شهرداری قم، مهندس عماد معینی رئیس اداره نظارت سازمان قطار شهری قم عنوان کرد: با عنایت به اینکه مشکلات قراردادی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) به عنوان پیمانکار اصلی مترو قم، اخیراً مرتفع گردیده است و هزینه های پروژه نیز به قیمت روز پرداخت می گردد، اولویت انعقاد قراردادهای دست دوم ساخت و اجرای ساختمان ها و ایستگاه های فاز نخست مترو، با پیمانکاران و سازندگان ذیصلاح بومی می باشد ولیکن از آنجائیکه اجرای مترو قم در اولویت بهره برداری از پروژه های استان می باشد، از حضور سایر پیمانکاران دست دوم نیز استقبال می شود.

تگ ها :
آخرین اخبار

برگزاری جلسه هیأت مدیره سازمان قطار شهری قم در آذر ماه

جلسه هیأت مدیره سازمان قطار شهری قم با محوریت پروژه منوریل در سالن جلسات این سازمان برگزار گردید.


امکان سنجی مجدد خط B مترو قم

مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: افزایش طول مسیر و تعداد ایستگاه های خط B متروقم پس از بررسی توسط مشاور و موافقت مراجع بالا دستی قطعی می باشد.


مترو قم در مقایسه با سایر شهرها

معاون مالی و پشتیبانی سازمان قطار شهری شهرداری قم: پیشرفت احداث خط 1 مترو قم در مقایسه با سایر خطوط قطار شهری کشور نسبتاً قابل قبول و متناسب با تخصیص اعتبارات دولتی و ... می باشد.


کاهش قابل توجه هزینه های اجرای تونل مکانیزه مترو قم

معاون فنی و اجرایی سازمان قطار شهری شهرداری قم: با استفاده از تجربه های شهرهای دیگر در ساخت و اجرای مترو و مدیریت هزینه ها،  شاهد کاهش قابل توجه هزینه های  اجرای تونل مکانیزه مترو قم بوده ایم.


وزارت کشور متولّی تأمین ناوگان مترو های کشور

مدیرعامل سازمان قطار شهری شهرداری قم وزارت کشور را متولی اصلی تأمین ناوگان موردنیاز مترو در کشور دانست و گفت: شهرداری قم به‌منظور تأمین ناوگان خط یک مترو قم تعامل همه‌جانبه و پیگیری مستمر از وزارت کشور را در دستور کار داشته و دارد.


عدم مالکیت شهرداری قم در مورد دستگاه حفاری(TBM)

مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: دستگاه حفاری تونل مکانیزه (TBM) بر اساس مفاد قرارداد و نظر مشاور وقت در مالکیت قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) بوده و شهرداری مبلغ 6/4 میلیون یورو بابت تملک آن را پرداخت ننموده است.


مترو قم همگام با توسعه شهر هوشمند

مدیرعامل و مدیران سازمان فناوری اطلاعات شهرداری قم از ایستگاه میدان شهید مطهری مترو بازدید نمودند.


بررسی مسائل مرتبط با خط 1 مترو قم

به میزبانی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی و با حضور نمایندگان وزرات کشور، مشکلات و موانع راه اندازی فاز نخست مترو قم و همچنین توسعه به سمت مسجد مقدس جمکران، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.


مترو قم نماد فعالیت جهادی وانقلابی

مترو قم به عنوان یکی از نمادهای مهم فعالیت جهادی و انقلابی در شرایط تحریم کشور برای اثبات خودباوری و تکیه بر توان داخلی می باشد.


انتشار فراخوان عمومی خرید خدمات مشاوره امکان‌سنجی ادامه طرح منوریل قم

انتشار فراخوان عمومی خرید خدمات مشاوره امکان‌سنجی ادامه طرح منوریل قم