کارگاه های پروژه مترو قم بصورت ۳ شیفت و شبانه روزی در حال فعالیت میباشند. (تاریخ انتشار۱۴۰۱/۰۷/۳۰)
به گزارش واحد خبر سازمان قطارشهری شهرداری قم، محمد رضا انگشت باف سرپرست سازمان
قطار شهری قم به همراه معاونت های قسمت های مختلف این سازمان نیمه شب پنج شنبه مورخ ۱۴۰۱/۰۷/۲۸ از کارگاه های مستقر در ایستگاه های میدان مطهری و میدان کشاورز بازدید نمود.
در این بازدید که به منظور بررسی فنی پیشرفت پروژه مترو صورت گرفت، مدیران اجرایی و کارگران موسسه حراء قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) مشکلات موجود در کارگاه از قبیل کمبود ماشین آلات و مصالح با توجه به شرایط سخت کار در عمق حدود۲۵ متری زیر زمین مطرح نمودند.
محمدرضا انگشت باف نیز با تشکر از تلاش شبانه روزی کادر اجرایی و کارگران پیمانکار، از حمایت همه جانبه شهرداری قم و رایزنی با مدیران ارشد قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) جهت مرتفع نمودن مشکلات و کمبودها خبر داد.
این بازدید که در فضایی صمیمانه صورت گرفت، باعث دلگرمی نیروهای پیمانکارگردید و ایشان بر افزایش فعالیتها برای رسیدن به وضعیت مطلوب در راستای بهره برداری از فاز ۱ خط ۱ مترو تأکید نمودند.
جلسه هیأت مدیره سازمان قطار شهری قم با محوریت پروژه منوریل در سالن جلسات این سازمان برگزار گردید.
مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: افزایش طول مسیر و تعداد ایستگاه های خط B متروقم پس از بررسی توسط مشاور و موافقت مراجع بالا دستی قطعی می باشد.
معاون مالی و پشتیبانی سازمان قطار شهری شهرداری قم: پیشرفت احداث خط 1 مترو قم در مقایسه با سایر خطوط قطار شهری کشور نسبتاً قابل قبول و متناسب با تخصیص اعتبارات دولتی و ... می باشد.
معاون فنی و اجرایی سازمان قطار شهری شهرداری قم: با استفاده از تجربه های شهرهای دیگر در ساخت و اجرای مترو و مدیریت هزینه ها، شاهد کاهش قابل توجه هزینه های اجرای تونل مکانیزه مترو قم بوده ایم.
مدیرعامل سازمان قطار شهری شهرداری قم وزارت کشور را متولی اصلی تأمین ناوگان موردنیاز مترو در کشور دانست و گفت: شهرداری قم بهمنظور تأمین ناوگان خط یک مترو قم تعامل همهجانبه و پیگیری مستمر از وزارت کشور را در دستور کار داشته و دارد.
مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: دستگاه حفاری تونل مکانیزه (TBM) بر اساس مفاد قرارداد و نظر مشاور وقت در مالکیت قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) بوده و شهرداری مبلغ 6/4 میلیون یورو بابت تملک آن را پرداخت ننموده است.
مدیرعامل و مدیران سازمان فناوری اطلاعات شهرداری قم از ایستگاه میدان شهید مطهری مترو بازدید نمودند.
به میزبانی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی و با حضور نمایندگان وزرات کشور، مشکلات و موانع راه اندازی فاز نخست مترو قم و همچنین توسعه به سمت مسجد مقدس جمکران، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
مترو قم به عنوان یکی از نمادهای مهم فعالیت جهادی و انقلابی در شرایط تحریم کشور برای اثبات خودباوری و تکیه بر توان داخلی می باشد.
انتشار فراخوان عمومی خرید خدمات مشاوره امکانسنجی ادامه طرح منوریل قم