در روزهای آغازین سال 1402 اعضاء شورای اسلامی شهر مقدس قم طی بازدیدی از ایستگاه میدان شهید مطهری مترو، رضایت خود را از پیشرفت های صورت گرفته در این پروژه کلان شهری اعلام نمودند. (تاریخ انتشار ۱۴۰2/01/07)
به گزارش واحد خبر سازمان قطار شهری شهرداری قم، روز دوشنبه مورخ 1402/01/07 اولین بازدید رسمی سال 1402 از مترو قم توسط اعضاء شورای اسلامی شهر مقدس قم انجام و ایشان با حضور در ایستگاه میدان شهید مطهری آخرین وضعیت پروژه مترو را مورد پایش قرار دادند.
طی این بازدید محمدرضا انگشت باف سرپرست سازمان قطار شهری قم، گزارشی از اقدامات انجام شده طی سال 1401ارائه نمود واز آمادگی مجموعه قطار شهری برای تست گرم و بهره برداری از مترو قم در صورت تسریع در تأمین ناوگان خبر داد.
اعضاء شورای اسلامی شهر مقدس قم با ابراز رضایت از پیشرفت های حاصل شده ظرف یکسال گذشته در فاز نخست خط 1 مترو حمایت همه جانبه خود از پروژه را اعلام نمودند.
جلسه هیأت مدیره سازمان قطار شهری قم با محوریت پروژه منوریل در سالن جلسات این سازمان برگزار گردید.
مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: افزایش طول مسیر و تعداد ایستگاه های خط B متروقم پس از بررسی توسط مشاور و موافقت مراجع بالا دستی قطعی می باشد.
معاون مالی و پشتیبانی سازمان قطار شهری شهرداری قم: پیشرفت احداث خط 1 مترو قم در مقایسه با سایر خطوط قطار شهری کشور نسبتاً قابل قبول و متناسب با تخصیص اعتبارات دولتی و ... می باشد.
معاون فنی و اجرایی سازمان قطار شهری شهرداری قم: با استفاده از تجربه های شهرهای دیگر در ساخت و اجرای مترو و مدیریت هزینه ها، شاهد کاهش قابل توجه هزینه های اجرای تونل مکانیزه مترو قم بوده ایم.
مدیرعامل سازمان قطار شهری شهرداری قم وزارت کشور را متولی اصلی تأمین ناوگان موردنیاز مترو در کشور دانست و گفت: شهرداری قم بهمنظور تأمین ناوگان خط یک مترو قم تعامل همهجانبه و پیگیری مستمر از وزارت کشور را در دستور کار داشته و دارد.
مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: دستگاه حفاری تونل مکانیزه (TBM) بر اساس مفاد قرارداد و نظر مشاور وقت در مالکیت قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) بوده و شهرداری مبلغ 6/4 میلیون یورو بابت تملک آن را پرداخت ننموده است.
مدیرعامل و مدیران سازمان فناوری اطلاعات شهرداری قم از ایستگاه میدان شهید مطهری مترو بازدید نمودند.
به میزبانی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی و با حضور نمایندگان وزرات کشور، مشکلات و موانع راه اندازی فاز نخست مترو قم و همچنین توسعه به سمت مسجد مقدس جمکران، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
مترو قم به عنوان یکی از نمادهای مهم فعالیت جهادی و انقلابی در شرایط تحریم کشور برای اثبات خودباوری و تکیه بر توان داخلی می باشد.
انتشار فراخوان عمومی خرید خدمات مشاوره امکانسنجی ادامه طرح منوریل قم