مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: کاهش اعتبارات مورد نیاز و افزایش چند برابری نرخ تجهیزات و مصالح طی سالهای اخیر ، مهمترین عامل تاخیر در اجرای مترو قم می باشد.
مدیر عامل سازمان قطار شهری قم در گفت و گو با واحد خبر سازمان قطار شهری قم بیان کرد: در خط 1 مترو قم، از ابتدای پروژه در سال 1391 تا کنون حدود 6500میلیارد تومان به ارزش روز (غیر از هزینه های انجام شده بابت تملکات) هزینه شده است، این در حالیست که بهاء تمام شده یک کیلومتر مترو در حال حاضر (شامل فعالیت های عمرانی، تجهیزات و ناوگان) در ایران حدود ۲۰۰۰ میلیارد تومان برآورد می گردد.
محمدرضا انگشت باف افزود: برای تامین ۱۵ واگن مورد نیاز راه اندازی فاز نخست خط یک مترو ، ۱۰۰۰ میلیارد تومان مورد نیاز می باشد که وزارت کشور وعده تامین این مبلغ را از محل اوراق مشارکت بودجه ۱۴۰۲ کل کشور داده است.
ایشان در پایان بیان داشت: برای توسعه مترو قم به سمت مسجد مقدس جمکران نیز که مورد تاکید ارکان سازمان قطار شهری و شورای اسلامی شهر قم می باشد، برنامه ریزی اولیه صورت پذیرفته و اقداماتی از قبیل بازنگری، مطالعات، طراحی و تهیه اسناد مربوطه در حال پیگیری و انجام می باشد و اجرای این فاز از پروژه با اضافه نمودن حداقل 3 ایستگاه و ۹ کیلومتر مسیر، نیاز به تأمین حداقل ۶۰۰۰ میلیارد تومان اعتبارات دارد و اجرای آن نیز تا مهرماه سال ۱۴۰۴ برنامه ریزی شده است.
معاون بهره برداریسازمان قطار شهری شهرداری قم از تأمین موانع انتهای پروژه خط یک مترو قم با استفاده از توان داخلی و تولیدکنندگان داخلی خبر داد.
مدیر حوزههای علمیه سراسر کشور با حضور در ایستگاه مترو شهید مطهری ضمن بازدید از روند احداث این ایستگاه در جریان آخرین وضعیت اجرای پروژه بزرگ خط یک مترو قم قرار گرفت.
دکترآقامیری: خط Bمترو قم از سایت ۵۶۰ هکتاری آغاز و تا میدان ۷۲ تن ادامه خواهد داشت.
مدیرعامل سازمان قطار شهری قم گفت: اوراق مشارکت پروژه کلان متروی قم با افزایش قابل توجه ۵۰۰ درصدی، معادل مبلغ ۲۵ هزار میلیارد ریال توسط وزارت کشور تعیین شد.
هزینه بهاء تمام شده برای هر کیلومتر خط 2 مترو قم، تقریباً 40 الی 45 میلیون یورو برآورد می گردد.
مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: احداث و توسعه زيرساخت پروژه هاي زيربنايي، نقش مهم و موثري را در ارتقاء سطح فرهنگي و اجتماعي استفاده كنندگان و ساكنين مجاور، ايفاء ميكند.
تجهیزات و قطعات پله برقی های ایستگاه کشاورز با پیگیری های صورت گرفته از وزارت صمت و گمرک، ترخیص و به محل کارخانه سازنده حمل شده است.
جلسه هیأت مدیره سازمان قطار شهری قم با محوریت پروژه منوریل در سالن جلسات این سازمان برگزار گردید.
سید امید خداشناس: هدف اصلی احداث خط 1 مترو قم اتصال مناطق محروم و کم برخوردار به حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران می باشد.
مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: افزایش طول مسیر و تعداد ایستگاه های خط B متروقم پس از بررسی توسط مشاور و موافقت مراجع بالا دستی قطعی می باشد.