ســـازمــان قطار شهــری قــم

Qom Urban Railway Organization

شروع عملیات جابجایی معارضین ایستگاه A13 مترو (میدان کشاورز)

14 تیر 1395

مهندس ابراهیم نیلیه از شروع عملیات جابجایی معارضین جهت عملیات اجرایی احداث ایستگاه A13 مترو واقع در میدان کشاورز خبر داد. (95/4/12)

image

به گزارش واحد روابط عمومی سازمان قطار شهری، مهندس نیلیه، مدیر عامل سازمان قطار شهری گفت: طبق برنامه فاز اول بهره برداری، مقرر است مسیری به طول حدوداً 5 کیلومتر از منطقه قلعه کامکار تا میدان شهید مطهری با
6 ایستگاه که به ترتیب عبارتند از ایستگاه مطهری، ایستگاه سعیدی، ایستگاه معصومیه، ایستگاه سوم خرداد، ایستگاه کشاورز و ایستگاه کامکار، به بهره برداری برسد.

ایشان افزود: در فاز اول ابتداً احداث ایستگاه میدان شهید مطهری و ایستگاه میدان کشاورز در الویت قرار دارد که عملیات اجرایی ایستگاه مطهری از اردیبهشت ماه آغاز گردیده که امید داریم تا آبان ماه عملیات اجرایی سازه نگهبان آن ایستگاه به پایان برسد و قسمت عمده ای از حصارهای میدان مطهری برچیده شود، و هم اکنون نیز عملیات جابجایی معارضین جهت احداث ایستگاه A13 آغاز گردیده است.

مدیر عامل سازمان قطار شهری با اشاره به پیشرفت احداث ایستگاه مطهری ادامه داد: ایستگاه مترو میدان مطهری هم اکنون با حفر 61 چاه شمع، بتن ریزی 41 شمع، اتمام بخش عمده کیج بافی شمع ها و جابجایی کلیه معارضین حدود 30 درصد پیشرفت فیزیکی در احداث سازه نگهبان داشته است که مطابق با برنامه زمانبندی پیش می رویم.

مهندس نیلیه بیان داشت: به امید خدا عملیات اجرایی ایستگاه های A14، A12، A11 نیز در آینده نزدیک جهت بهره برداری از فاز اول پروژه مترو، آغاز خواهد شد.

وی ضمن عرض خواهی از مردم شریف قم بابت محدودیت های ترافیکی پیش آمده عنوان داشت: همیشه احداث پروژه های عمرانی و خدماتی نظیر احداث پل ها، خیابان ها و در این مورد ایستگاه های مترو با مشکلاتی در بدو احداث برای مردم شریف همراه بوده است که مجموعه خدوم شهری از مردم تقاضا دارد تا با صبر و شکیبایی ما را انجام این مهم یاری رسانند تا ایشان در آینده از منافع بلند مدت این پروژه بهره مند شوند.

تگ ها :
آخرین اخبار

برق دار شدن فاز نخست خط یک مترو قم

مدیر عامل سازمان قطار شهري قم، برق دار شدن فاز نخست خط یک مترو را گام مهمی در جهت راه اندازی و بهره برداری از این پروژه کلان در جهت خدمت رسانی به شهروندان دانست.


تبریک روز کارگر توسط مدیرعامل سازمان قطار شهری قم

انگشت باف مدیر عامل سازمان قطار شهري قم با صدور پیامی ضمن تقدیر از تلاش های کارگران زحمتکش پروژه های مترو و منوریل، فرا رسیدن هفته کار و کارگر را تبریک گفت.


استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان در پروژه مترو قم

معاون بهره برداری سازمان قطار شهری قم: استفاده از توان و ظرفیت های شرکت های دانش بنیان و توانمند داخلی از ابتدای پروژه مترو قم تا کنون در اولویت های سازمان قطار شهری قرار داشته است.


تست و تحویل گیری موانع انتهایی خط یک مترو قم

معاون بهره برداریسازمان قطار شهری شهرداری قم از تأمین موانع انتهای پروژه خط یک مترو قم با استفاده از توان داخلی و تولیدکنندگان داخلی خبر داد.


آیت الله اعرافی: پیشرفت پروژه مترو قم نسبت به بازدید سال 1397 قابل توجه است

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با حضور در ایستگاه مترو شهید مطهری ضمن بازدید از روند احداث این ایستگاه در جریان آخرین وضعیت اجرای پروژه بزرگ خط یک مترو قم قرار گرفت.


اتصال پردیسان به میدان 72 تن  توسط خط B متروی قم

دکترآقامیری: خط  Bمترو قم از سایت ۵۶۰ هکتاری آغاز و تا میدان ۷۲ تن ادامه خواهد داشت.


افزایش ۵۰۰ درصدی مبلغ اوراق مشارکت سال ۱۴۰۲ متروی قم

مدیرعامل سازمان قطار شهری قم گفت: اوراق مشارکت پروژه کلان متروی قم با افزایش قابل توجه ۵۰۰ درصدی، معادل مبلغ ۲۵ هزار میلیارد ریال توسط وزارت کشور تعیین شد.


برآورد هزینه احداث هر کیلومتر خط 2 مترو قم

هزینه بهاء تمام شده برای هر کیلومتر خط 2 مترو قم، تقریباً 40 الی 45 میلیون یورو برآورد می گردد.


آماده سازی کلیّات پیوست فرهنگی پروژه های سازمان قطار شهری قم

مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: احداث و توسعه زيرساخت پروژه هاي زيربنايي، نقش مهم و موثري را در ارتقاء سطح فرهنگي و اجتماعي استفاده كنندگان و ساكنين مجاور، ايفاء ميكند.


پله برقی های ایستگاه کشاورز در مسیر نصب و راه اندازی

تجهیزات و قطعات پله برقی های ایستگاه کشاورز با پیگیری های صورت گرفته از وزارت صمت و گمرک، ترخیص و به محل کارخانه سازنده حمل شده است.