دادستان شهر مقدس قم طی بازدیدی از مترو قم، از پیشرفتهای حاصل شده در این پروژه ابراز خرسندی نمود. (تاریخ انتشار ۱۴۰۱/۱۰/۱۳)
به گزارش واحد خبر سازمان قطار شهری قم روز دوشنبه مورخ ۱۴۰۱/۱۰/۱۲ حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای غریب به اتفاق معاونانش با حضور در ایستگاه میدان شهید مطهری در جریان آخرین وضعیت مترو قم قرار گرفت.
در این بازدید که ابراهیمی مدیرکل حقوقی شهرداری قم و شفیعی مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری قم حضور داشتند، سرپرست سازمان قطار شهری شهرداری قم ضمن خیر مقدم و تشکر از امعان نظر دادستان قم و همراهان به پروژه ملی متروی قم، با ارائه گزارشی از بدو ساخت تا کنون صعوبت کار در اعماق زمین را تشریح نموده و با اشاره به رعایت بالاترین حدّ ایمنی در اجرای پروژه از کمترین آسیب و مزاحمت و عدم ایجاد اختلال در زندگی روزمره شهروندان سخن گفت.
محمدرضا انگشت باف در ادامه ضمن اعلام خبر انعقاد قرارداد ۵۵ دستگاه واگن توسط وزارت کشور در ماه اخیر از بومی سازی بخش عمدهای از تجهیزات مورد استفاده در پروژه مترو قم برای اولین بار در سطح کشور خبر داد و آن را موجب کاهش خروج ارز از کشور و گام بزرگی به سمت خودکفایی و به حداقل رساندن واردات در زمینه صنعت ریلی کشور دانست.
حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای غریب ضمن تشکر از کلیه دست اندرکاران مترو، انجام پروژه های مهم و بزرگ را در این سطح توسط جوانان و متخصصان ایران اسلامی، باعث امیدواری و غرور ملی در بین آحاد جامعه مخصوصاً قشر جوان دانست.
معاون بهره برداریسازمان قطار شهری شهرداری قم از تأمین موانع انتهای پروژه خط یک مترو قم با استفاده از توان داخلی و تولیدکنندگان داخلی خبر داد.
مدیر حوزههای علمیه سراسر کشور با حضور در ایستگاه مترو شهید مطهری ضمن بازدید از روند احداث این ایستگاه در جریان آخرین وضعیت اجرای پروژه بزرگ خط یک مترو قم قرار گرفت.
دکترآقامیری: خط Bمترو قم از سایت ۵۶۰ هکتاری آغاز و تا میدان ۷۲ تن ادامه خواهد داشت.
مدیرعامل سازمان قطار شهری قم گفت: اوراق مشارکت پروژه کلان متروی قم با افزایش قابل توجه ۵۰۰ درصدی، معادل مبلغ ۲۵ هزار میلیارد ریال توسط وزارت کشور تعیین شد.
هزینه بهاء تمام شده برای هر کیلومتر خط 2 مترو قم، تقریباً 40 الی 45 میلیون یورو برآورد می گردد.
مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: احداث و توسعه زيرساخت پروژه هاي زيربنايي، نقش مهم و موثري را در ارتقاء سطح فرهنگي و اجتماعي استفاده كنندگان و ساكنين مجاور، ايفاء ميكند.
تجهیزات و قطعات پله برقی های ایستگاه کشاورز با پیگیری های صورت گرفته از وزارت صمت و گمرک، ترخیص و به محل کارخانه سازنده حمل شده است.
جلسه هیأت مدیره سازمان قطار شهری قم با محوریت پروژه منوریل در سالن جلسات این سازمان برگزار گردید.
سید امید خداشناس: هدف اصلی احداث خط 1 مترو قم اتصال مناطق محروم و کم برخوردار به حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران می باشد.
مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: افزایش طول مسیر و تعداد ایستگاه های خط B متروقم پس از بررسی توسط مشاور و موافقت مراجع بالا دستی قطعی می باشد.